خبر

نزدیک شدن به ادغام، و هجوم سرمایه‌ها به اتریوم

نزدیک شدن به ادغام، و هجوم سرمایه‌ها به اتریوم

بر اساس گزارش کوین‌شرز، با مشخص شدن اطلاعات بیش‌تری در مورد زمان پروژه‌ی ادغام، جریان‌ سرمایه‌های نهادی به محصولات اتریوم افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بر اساس آخرین گزارش کوین‌شرز، سرمایه‌گذاران نهادی در حال افزایش سرمایه‌های خود در صندوق‌های دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر اتریوم هستند؛ این صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفت هفته‌ی متوالی شاهد ورود جریان مثبت سرمایه‌گذاری‌ها بوده‌اند.

این جریان ورودی در هفته‌ی گذشته به 16.3 میلیون دلار رسید؛ در هفت هفته‌ی گذشته، مجموع جریان ورودی به این صندوق‌ها 159 میلیون دلار بود.

جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شرز در 8 آگوست (17 مرداد) گفت، بهبود احساسات بازار در خصوص محصولات متمرکز بر شبکه‌ی اتریوم عمدتا به دلیل مشخص شدن جزییات دقیق‌تری در مورد پروژه‌ی ادغام بوده که قرار است در 19 سپتامبر (28 شهریور) انجام شود؛ به گفته‌ی باترفیل:

«از نظر ما این تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران به دلیل افزایش شفافیت اطلاعات موجود در خصوص در زمان و نحوه‌ی انجام پروژه‌ی ادغام ایجاد شده است؛ پروژه‌ای که قرار است طی آن، مکانیسم اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کند.»

با انجام پروژه‌ی ادغام، شبکه‌ی اصلی اتریوم با بیکن چین اتریوم 2.0 ادغام خواهد شد، و به این ترتیب، انتقال بلاک چین اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تکمیل می‌شود. انتظار می‌رود مکانیسم اجماع اثبات سهام، شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ای ایمن‌تر، کم‌مصرف‌تر و سازگار با محیط زیست تبدیل کند.

طبق برنامه، شبکه‌های آزمایشی گوئرلی و پریتر نیز در این هفته راه‌اندازی می‌شوند؛ این شبکه‌های آزمایشی آخرین اقدام تمرینی برنامه‌ریزی‌شده پیش از انجام ادغام نهایی شبکه اصلی خواهند بود؛ شبکه‌ی اصلی نیز در کم‌تر از شش هفته‌ی دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

موسسه‌ی تحلیل بلاک چین گلسنود معتقد است نزدیک شدن به زمان تکمیل پروژه‌ی ادغام باعث ایجاد هیجان بالایی در میان معامله‌گران شده است و آن‌ها دائما گوش به زنگ اخبار جدید هستند و ممکن تحت تاثیرات شایعات، دست به معامله بزنند.

این موسسه‌ی تحلیلی در 8 آگوست خاطرنشان کرد که پس از تکمیل پروژه‌ی ادغام، بازارهای اختیار معامله و بازارهای آتی اتریوم در وضعیتی قرار خواهند گرفت که در آن، قیمت کنونی یک دارایی نسبت به قیمت‌های معامله شده در بازار آتی بالاتر خواهد رفت.

به گفته‌ی این موسسه: «هم بازارهای آتی و هم بازارهای اختیار معامله پس از ماه سپتامبر در وضعیت خاصی قرار خواهند گرفت؛ این وضعیت نشان می‌دهد معامله‌گران تحت تاثیر اخبار و شایعات دست به معامله زده و وارد پوزیشن‌های معاملاتی خواهند شد.

بر اساس داده‌های کوین‌جکو، قیمت اتریوم (ETH) در زمان نگارش این خبر 1776 دلار است؛ قیمت این ارز دیجیتال در هفت روز گذشته 8.6 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین