خبر

بحران نقدینگی و تعلیق یکی دیگر از شرکت‌های کریپتو

بحران نقدینگی و تعلیق یکی دیگر از شرکت‌های کریپتو

شرکت وام‌دهنده‌ی کریپتوی هودلنات به دلیل بحران نقدینگی و شرایط نامساعد بازار مجبور شد برداشت‌ها و واریزهای خود را به حالت تعلیق دربیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال هودلنات (Hodlnaut) که در سنگاپور مستقر است، تحت تاثیر شرایط بد بازار و کمبود نقدینگی، به جرگه‌های شرکت‌هایی پیوست که مجبور شده‌اند برداشت‌ها و واریزهای خود را به حالت تعلیق در بیاورند.

این شرکت وام‌دهنده‌ی کریپتو روز دوشنبه (17 مرداد) با انتشار یک اعلامیه‌ی رسمی مدعی شد که شرایط نامساعد بازار آن‌ها را مجبور کرده است خدمات خود را به حالت تعلیق در بیاورند؛ به گفته‌ی مسئولان این شرکت، آن‌ها هم‌اکنون به طور فعال در حال تلاش برای بازیابی وضعیت خود هستند.

شرکت هودلنات اظهار داشت که فرایند درخواست مجوز نظارتی خود را در سنگاپور متوقف کرده است و در نتیجه، در حال حاضر قادر به ارائه‌ی هیچ گونه خدمات، از جمله مبادلات توکن، نیست. در اطلاعیه‌ی رسمی این شرکت آمده است:

«ما فعالانه روی طرح‌های بازیابی وضعیت خود کار می‌کنیم، و امیدوار هستیم در اسرع وقت بتوانیم مشکلات خود را برطرف کنیم. ما اکنون در حال ارزیابی، امکان‌سنجی و زمان‌بندی برنامه‌های اجرایی مورد نظر خود و تدوین استراتژی لازم برای بازیابی وضعیت خود هستیم؛ ما در این فرایند، منافع کاربران خود را در اولویت قرار می‌دهیم.»

توییت رسمی هودلنات در خصوص تعلیق فعالیت های خود

این پلتفرم وام‌دهی کریپتو اعلام کرد که تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به جز حساب‌های رسمی توییتر و تلگرام به حالت تعلیق در می‌آورد. علاوه بر تعلیق رسانه‌های اجتماعی شرکت هودلنات، حساب کاربری بنیانگذار این شرکت، جونتائو ژو، در توییتر به حالت خصوصی در آمده است.

بحرانی که گریبان‌گیر شرکت‌های وام‌دهی کریپتو شده است، با فروپاشی اکوسیستم ترا (LUNA) - که اکنون ترا کلاسیک (LUNC) نامیده می‌شود - آغاز شد و پس از آن، به ورشکستگی یکی از صندوق‌های پوشش ریسک ارزهای دیجیتال، با نام تری اروز کپیتال (3AC) انجامید. آشفتگی‌ها و مشکلات پی در پی بازار ارزهای دیجیتال به صورت دومینویی بسیاری از شرکت‌های وام‌دهنده‌ی کریپتو را - که با صندوق‌های پوشش ریسک و اکوسیستم ترا در ارتباط بودند - به شدت دچار مشکل کردند. وویجر دیجیتال، سلسیوس و بلاک‌چین‌دات‌کام از جمله شرکت‌های بزرگ وام‌دهنده‌ی ارزهای دیجیتال بودند که مجبور شدند خدمات خود را به حالت تعلیق درآورند.

هودنات تلاش کرد خود را از تاثیرات ورشکستگی تری اروز کپیتال مصون نگه دارد، ولی برخی گزارش‌ها نشان دادند، این شرکت در خصوص ارائه‌ی اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خود در استیبل کوین الگوریتمی ترا، آن‌چنان صادق و شفاف نبوده است. گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد، اطلاعاتی را در مورد ارتباط میان هودلنات و استیبل کوین شکست‌خورده‌ی ترا و ارائه‌ی داده‌های نادرست توسط این شرکت، فاش کرد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین