خبر

نزدیک شدن قیمت بیت‌کوین به یک نقطه‌ حساس و مهم

نزدیک شدن قیمت بیت‌کوین به یک نقطه‌ حساس و مهم

میانگین متحرک 200 هفته‌ای سطح بسیار مهمی برای گاوها است؛ معامله‌گران در مورد احتمال صعودی شدن زودهنگام روند قیمت بیت کوین هنوز تردید دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، با شروع مجدد فعالیت وال استریت در روز دوشنبه 18 جولای (27 تیر)، قیمت بیت کوین (BTC) در حوالی 22000 دلار در نوسان بود؛ البته، به رغم روند رو به رشد و امیدوارکننده‌ی قیمت بیت کوین، تحلیلگران معتقدند گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) قادر نخواهند بود یک باره مقاومت را در هم بشکنند. 

نمودار ساعتی قیمت بیت کوین

داده‌های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهند، قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح 22500 دلار در صرافی بیت‌استمپ، بار دیگر به حالت تثبیت بازگشته است.

با رسیدن به این سطح، شاهد شروع پوزیشن‌های فروش در صرافی‌ها بودیم؛ تحلیلگران معتقدند، شکستن این سطح که در حوالی میانگین متحرک 200 هفته‌ای قرار دارد، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

مایکل ون دی پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف در آخرین پست خود خطاب به دنبال‌کنندگان‌اش در توییتر گفت: «در حال حاضر انتظار تداوم روند صعودی بیت‌کوین را نداریم، زیرا با یک دامنه‌ی مقاومت در حوالی میانگین متحرک 200 هفته‌ای مواجه هستیم.»

معامله‌گر و تحلیلگر مشهور دیگری با نام مستعار Rekt Capital، مانند سایر تحلیلگران، در مورد قدرت بالقوه‌ی بیت کوین برای حفظ مونتوم صعودی در روزهای پیش رو تردید داشت.

با وجود این، ون دی پوپ معتقد است، اندکی تثبیت و نفس گرفتن مجدد بیت کوین در سطوح فعلی برای بازار سودآور خواهد بود. وی این گونه نتیجه گرفت:

«تثبیت قیمت بیت کوین در این سطح به تداوم روند صعودی بیت کوین کمک خواهد کرد و شکستن سطح 22.6 هزار دلار به سمت بالا، هدف پوزیشن‌های لانگ را به سمت 28 هزار دلار نزدیک می‌کند. روزهای خوبی در راه است.»

نه تنها بیت کوین، بلکه آلتکوین‌ها نیز با بهبود وضعیت بازارهای سهام، توانسته‌اند کمی نفس آرام بکشند؛ بازارهای سهام در آسیا و ایالات متحده با عقب‌نشینی دلار آمریکا، اندکی روند صعودی را تجربه کردند.

اس اند پی 500 و شاخص نزدک کامپوزیت، یک ساعت پس از زنگ افتتاح بازار در روز دوشنبه، به ترتیب 0.7% و 1% افزایش یافتند.

در همین حال، منبع تحلیلی آن‌چین ویل‌مپ، نظر خوش‌بینانه‌ای نسبت به آینده‌ی بیت کوین دارد و روزهای خوبی را برای پادشاه ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی روزهای خوب برای بیت کوین

داده‌های مربوط به منبع تحلیل بازار متریال اندیکاتور نیز ساختار حمایتی مشابهی را در دفتر سفارش صرافی بایننس نشان می‌دهند.

داده‌های دفتر سفارش بایننس

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 28 تیر 1401 ساعت 10:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین