خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم

آیا بیت کوین به کف رسید؟ حرکت صعودی آخر هفته در شروع هفته جدید نیز ادامه یافته است و معامله‌گران از خود می‌پرسند آیا واقعا روند صعودی آغاز شده است یا خیر.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) در 18 جولای (27 تیر) به بالای 22000 دلار رسید و اتریوم (ETH) نیز بالای 1500 دلار معامله شد؛ این ارقام نشان می‌دهند، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) به تدریج به بازارهای ارزهای دیجیتال باز می‌گردند. این افزایش قیمت مجموع سرمایه‌ی بازار کریپتو را برای نخستین بار از 13 ژوئن (23 خرداد) به بالای 1 تریلیون دلار رساند و این امیدواری را ایجاد کرد که روزهای ناخوشایند و نزولی بازار ارزهای دیجیتال احتمالا تمام شده باشند.

بر اساس داده‌های موسسه‌ی تحلیل بازار کریپتو گلسنود، نشانه‌ی مثبت دیگری که امیدواری‌ها را برای شروع دوره‌ی صعودی بیش‌تر می‌کند این است که بیش از 80 درصد از کل عرضه‌ی بیت کوین به مدت دست‌کم سه ماه در گردش بازار قرار نداشتند. این مسئله در پایان دوره‌‌های نزولی قبلی نیز به همین شکل اتفاق افتاده بود.

عملکرد بازار کرپیتو در روز گذشته

بیت کوین پس از دو روز تردید و نوسان در حوالی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20986 دلار)، در 18 جولای حرکتی قاطعانه را به سمت بالا انجام داد. این حرکت صعودی خط مقاومت مثلث متقارن را در هم شکست و امیدواری‌ها را برای مشاهده‌ی بازگشت روند از وضعیت نزولی به صعودی افزایش داد.

نمودار قیمت بیت کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه شیب چندانی ندارد، ولی شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده‌ی مثبت وارد شده است؛ این نشانه‌ها همگی به نفع خریداران هستند. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا بر مانع 23363 دلار غلبه کنند.

چنان‌چه قیمت از این سطح کاهش یابد ولی از سطح بریک‌اوت مثلث خارج شده و مجددا به سمت بالا حرکت کند، مشخص می‌شود خریداران با کاهش جزئی قیمت شروع به خرید کرده‌اند. این اتفاق می‌تواند احتمال شکست سطح 23363 دلار را به سمت بالا افزایش دهد. آن‌گاه بیت کوین می‌تواند هدف صعودی 28171 دلار را برای خود ترسیم کند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین نتواند در بالای مثلث ثابت بماند، مشخص می‌شود که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) از منطقه‌ی بین خط مقاومت مثلث و سطح 23363 دلار به شدت دفاع می‌کنند. این مسئله می‌تواند قیمت بیت کوین را برای چند روز دیگر درون مثلث نگه دارد.

قیمت اتریوم در 16 جولای (25 تیر) مقاومت 1280 دلار را در هم شکست و در بالای آن بسته شد؛ این حرکت باعث تکمیل الگوی مثلث صعودی شد. خرس‌ها در 17 جولای (26 تیر) تلاش کردند حرکت صعودی اتریوم را در میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1,336 دلار) متوقف کنند، ولی گاوها تسلیم خرس‌ها نشدند.

نمودار قیمت اتریوم

خریداران در 18 جولای روند خرید خود را از سر گرفتند و قیمت اتریوم را به بالای 1500 دلار رساندند. این اتفاق نشان‌دهنده‌ی شروع یک روند صعودی جدید است. قیمت اتریوم می‌تواند تا سطح مقاومت 1700 دلار افزایش یابد - البته، خرس‌ها در آن سطح ممکن است چالش بزرگی را در برابر روند صعودی اتریوم ایجاد کنند.

اگر اصلاح بعدی قیمت (یعنی کاهش جزئی) در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1234 دلار) متوقف شود، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت خواهد بود که احساسات بازار از فروش در قیمت بالا به خرید در قیمت پایین تغییر کرده است. این مسئله می‌تواند احتمال شکست مقاومت 1700 دلار را نیز افزایش دهد.

ولی اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، پیش‌بینی‌های صعودی در کوتاه مدت بی‌اعتبار خواهند شد. این کاهش قیمت می‌تواند اتریوم را به خط حمایت مثلث هدایت کند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 28 تیر 1401 ساعت 12:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین