خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

تحلیل و پیش‌بینی قیمت بایننس‌کوین و ریپل

شکست میانگین متحرک ساده‌ 50 روزه به سمت بالا نشان‌دهنده‌ی رسیدن قیمت بایننس‌کوین به کف، و شروع روند صعودی است. ریپل نیز می‌تواند تا 41 سنت افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌ تلگراف، بسیاری از معامله‌گران چشم انتظار فرا رسیدن فصل آلتکوین‌ها هستند و مدت‌ها است پیش‌بینی می‌کنند دوره‌ی شکوفایی آلتکوین‌ها در مقایسه با بیت کوین (BTC) فرا خواهد رسید. در واقع، این اتفاق در شرف رخ دادن بود که به دلیل سقوط بازار ارزهای دیجیتال در ماه می 2022، برای چند ماه یا شاید برای چند سال به تعویق افتاد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، نرخ تسلط بیت کوین بر بازار نزدیک به 43 درصد است. 

در این مطلب، به تحلیل و پیش‌بینی قیمت دو آلتکوین محبوب بازار، یعنی بایننس‌ کوین و ریپل می‌پردازیم. 

بایننس کوین (BNB) 

ناتوانی بایننس کوین (BNB) در رسیدن به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (257 دلار) احتمالا باعث شد معامله‌گران کوتاه مدت به فکر فروش این ارز دیجیتال بیفتند. این مسئله قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (234 دلار) رساند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر قیمت در پایین میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، بایننس کوین ممکن است بار دیگر تا سطح حمایت قوی در 211 دلار کاهش یابد. این سطح بسیار مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند؛ زیرا جهش شدید قیمت از آن سطح نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که خریداران از فرصت کاهش قیمت‌ها برای خرید استفاده کرده‌اند.

آن‌گاه گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) باز هم تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده‌ 50 روزه ببرند. اگر آن‌ها موفق شوند، مشخص می‌شود که قیمت بایننس کوین به کف رسیده و در حال بازگشت روند است. چنان‌چه قیمت به زیر 211 دلار برسد، این پیش‌بینی صعودی بی‌اعتبار خواهد شد.

ریپل (XRP)

ریپل (XRP) در 8 جولای (17 تیر) نتوانست از خط مقاومت الگوی مثلث متقارن بالاتر برود و این مسئله نشان داد که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) با اندکی افزایش قیمت شروع به فروش می‌کنند. افزایش فروش در 10 جولای (19 تیر) قیمت ریپل را به خط حمایت الگوی مثلث کشاند.

نمودار قیمت ریپل

کاهش شاخص قدرت نسبی (RSI) به نزدیکی 43 نشان می‌دهد مومنتوم قیمت ریپل به نفع خرس‌ها است - یعنی نزولی است. چنان‌چه فروشندگان قیمت را به زیر خط حمایت کاهش دهند، ریپل ممکن است تا 0.30 دلار کاهش یابد و آن‌گاه، حمایت بحرانی خود را در 0.28 دلار دوباره تست کند. اگر این سطح حمایت نیز شکست بخورد، ریپل احتمالا روند نزولی خود را از سر بگیرد.

اگر قیمت از خط حمایت به سمت بالا بازگردد، مشخص می‌شود که گاوها با کاهش قیمت‌ها شروع به خرید می‌کنند. آن‌گاه خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مثلث افزایش داده و کنترل بازار را به دست بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، ریپل می‌تواند تا قیمت 0.41 دلار افزایش یابد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 21 تیر 1401 ساعت 13:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین