خبر

تثبیت قیمت تزوس در زیر سطح مقاومت

تثبیت قیمت تزوس در زیر سطح مقاومت

تزوس هم‌چنان به تثبیت قیمت در زیر سطح مقاومت ادامه می‌دهد؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران باید برای کاهش قیمت تزوس (XTZ) آماده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، قیمت تزوس (XTZ) در یک بازه‌ی زمانی بلند مدت در زیر سطح مقاومت تثبیت شده است. حدود یک ماه است که این سطح مقاومت از هر گونه حرکت صعودی جلوگیری کرده است. به علاوه، بازیابی اخیر قیمت تزوس با یک تلاش ناموفق دیگر برای بریک‌اوت از این سطح مقاومت همراه بود. این اتفاقات نشان ‌می‌دهند که فروشندگان با قدرت در بازار حضور دارند.

تزوس در 12 ژوئن (21 تیر) با یک موج فروش مواجه شد که قیمت آن را به زیر سطح حمایت 1.67 دلار رساند. تزوس، پس از این شکست، 29 درصد از ارزش خود را از دست داد. تزوس در 18 ژوئن (28 خرداد) به کف قیمت 1.17 دلار رسیده بود.

چند آلتکوین دیگر نیز تا 18 ژوئن حرکت نزولی مشابه‌ی تزوس را تجربه کرده بودند، ولی آن‌ها توانستند حرکت صعودی داشته باشند. البته، قیمت تزوس نیز 41 درصد افزایش یافت تا دوباره به مانع سخت 1.67 دلاری برسد. قیمت تزوس (XTZ) بین 12 ژوئن و 18 ژوئن (22 خرداد تا 28 خرداد)، دو سقف برابر و دو کف بالاتر را ایجاد کرد.

اگر همه چیز به همین شکل باقی بماند، سرمایه‌گذاران باید برای یک حرکت نزولی دیگر آماده شوند. به علاوه، اگر مومنتوم نزولی ادامه یابد، قیمت تزوس به احتمال زیاد دچار یک بریک‌اوت نزولی خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، تزوس یک کندل روزانه پایین‌تر از 1.33 دلار را ایجاد کرده و حرکت نزولی خود را تایید می‌کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت تزوس بتواند مقاومت 1.67 دلاری را شکسته و به سطح حمایت تبدیل کند، پیش‌بینی نزولی بی‌اعتبار خواهد شد.

نمودار قیمت تزوس

در حال حاضر، تزوس (XTZ) در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار در وب‌سایت کوین مارکت کپ، در رتبه 36 قرار دارد. در این فهرت، تزوس یک رتبه بالاتر از هدرا (HBAR) و یک رتبه پایین‌تر از سند باکس (SAND) قرار دارد. قیمت این ارز دیجیتال در زمان نگارش این خبر 1.52 دلار بوده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 21 تیر 1401 ساعت 14:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین