خبر

طلاست و خریدهای امنش!

طلاست و خریدهای امنش!

با احتمال ایجاد شوک در بازارهای مالی، ضعیف‌شدن دلار و بازدهی ضعیف‌تر خزانه‌داری، خریدهای امن طلا دوباره آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، احتمال ایجاد شوک دیگری در شاخص قیمت مصرف کننده برای بازارها در این هفته بسیار زنده و پویا است، اگرچه سوال این است که آیا این تکان به سمت بالا خواهد بود یا نزولی.

به نظر می‌رسد طلای لانگ فکر می‌کند که گزارش CPI جولای در مقایسه با تورم بی‌سابقه نشان‌داده‌شده در ژوئن کاهش خواهد یافت و این به قیمت فلز زرد کمک کرد تا در روز دوشنبه به سطح کلیدی 1800 دلار در هر اونس بازگردد.

ضعیف‌شدن دلار، بازدهی حتی ضعیف‌تر خزانه‌داری ایالات متحده و بازگشت به رشد اولیه سهام در ایالات متحده نیز برخی از خریدهای امن طلا را دوباره آغاز کرد.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر سهام StoneX، روز دوشنبه در تفسیری که حداقل یک دلیل برای افزایش قیمت طلا ارائه می‌دهد، گفت: اگر وال استریت و دارایی‌های ریسک در روند نزولی بازار باقی بمانند، پس باید این سیگنال‌ها را در معرض خطر نادیده بگیریم.

قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک در ماه دسامبر به 1805.20 دلار رسید که 14 دلار یا 0.8 درصد افزایش داشت.

قیمت نقدی شمش که برخی معامله‌گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می‌کنند، تا ساعت 3:30 بعد از ظهر به وقت شرقی (19:30 GMT) به 1788 دلار رسید که 13.12 دلار یا 0.7 درصد افزایش داشت.

قیمت شمش

اقتصاددانانی که توسط اینوستینگ پیگیری می‌شوند، پیش‌بینی می‌کنند که گزارش CPI که در روز چهارشنبه ارائه می‌شود، در مقابل افزایش 9.1 درصدی طی 12 ماه منتهی به ژوئن، رشد 8.7 درصدی را برای سال منتهی به جولای نشان دهد. اگر درست باشد، نشانه‌ای از این خواهد بود که تلاش‌های فدرال رزرو برای مبارزه با تورم شروع به کار کرده است.

با این حال، کاهش کمتر از نیم درصدی در تورم سال به سال به سختی تفاوتی در آنچه فدرال رزرو برای آن می‌جنگد ایجاد می‌کند. همانطور که همه ما می‌دانیم، بانک مرکزی می‌خواهد تورم را به هدف دیرینه‌اش یعنی 2 درصد در سال، یا 4.5 برابر کمتر از CPI در ماه جولای، بازگرداند.

این نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید در آینده نزدیک به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا تورم را تا حد ممکن به هدف خود نزدیک کند. در حالی که تهدید صرف افزایش نرخ بهره، زمانی گاوهای طلا را به دنبال خود می‌انداخت، هفته‌های اخیر نشان داده است که فلز زرد در برابر چنین نگرانی‌هایی ایستادگی می‌کند، حتی پس از حماسه حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئیه که نشان از ایجاد شغل بیش از دو برابر پیش بینی توسط اقتصاددانان داشت.

تا زمان انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژوئیه، اتفاق نظر معامله‌گران بازار پول بر افزایش 50 واحدی در ماه آینده بود.

از بعدازظهر دوشنبه، ابزار نظارت بر نرخ فدرال رزرو با احتمال 67 درصدی نشان داد که افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر 75 واحد پایه خواهد بود - مانند ماه ژوئن و جولای. افزایش امتیاز 75 پایه، اتفاقاً بالاترین میزان در 28 سال گذشته بود که دو ماه قبل معرفی شد.

جدای از CPI، ارقام شاخص قیمت تولیدکننده برای ماه جولای به همراه گزارش هفتگی مطالبات اولیه بیکاری در روز پنج‌شنبه، و شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در روز جمعه منتشر خواهد شد.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 11:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین