خبر

طلا، مکث بعد از جهش

طلا، مکث بعد از جهش

قیمت طلا امروز کاهش خفیفی را در اطراف بالاترین حد یک ماهه خود نشان می‌دهد؛ در واقع فلز زرد 0.25 درصد طی روز افت داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) کاهش خفیفی را در حدود بالاترین حد یک ماهه نشان می‌دهد، زیرا گاوها پس از ثبت بزرگترین جهش هفتگی در نزدیک به پنج ماه اخیر نفسی می‌کشند. با این حال، فلز زرد 0.25 درصد در طول روز افت کرد در حالی که یک روند صعودی سه روزه در حدود 1760 دلار در اوایل صبح دوشنبه در اروپا ثبت شد.

ضررهای اخیر این فلز را می‌توان به توقف دلار آمریکا در حول و حوش پایین‌ترین سطح یک ماهه طی روند نزولی چهار روزه مرتبط دانست. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) در زمان انتشار از پایین‌ترین سطح خود به 105.80 رسید.


بازگشت مجدد دلار می‌تواند به احساسات بازار در بحبوحه‌ی کشمکش‌های جدید آمریکا و چین بر سر تایوان مرتبط باشد. همچنین ممکن است آخرین اظهارات تندروانه نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس و چاپ محکم‌تر شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، مانع از نزول دلار آمریکا شود. علاوه بر این، وضعیت محتاطانه پیش از حقوق و دستمزدهای کلیدی غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه و چاپ پایین شاخص‌های PMI چین در ماه جولای نیز احتمالاً بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

طلا و دلار

از سوی دیگر، «رکود فنی» ایالات متحده و اظهارات قبلی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، حاکی از آن است که بانک مرکزی ایالات متحده انرژی خود را برای افزایش تهاجمی نرخ بهره از دست داده است. علاوه بر این، تثبیت پایان ماه دلار آمریکا نیز می‌تواند عامل بهبود قیمت طلا باشد.

در میان این بازی‌ها، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده به 2.67 درصد افزایش یافت، اما سه واحد پایه (bps) افزایش یافت، اما S&P 500 Futures حداقل حدود 4110 زیان خفیف را منتشر می‌کند.

با توجه به نگرانی‌های متفاوت بازار و عقب نشینی XAU/USD، کاتالیزورهای ریسک می‌توانند معامله‌گران را در آستانه PMI تولید ISM ایالات متحده در ماه ژوئیه که پیش‌بینی می‌شد 52 در مقابل 53 قبلی باشد، سرگرم کند. با این حال، معامله‌گران فلز احتمالاً در آستانه برگزاری روز جمعه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه جولای با توجه به درخواست‌ها برای نرخ‌های خنثی و صحبت‌های رکود ایالات متحده محتاط خواهند بود.

معامله‌گران طلا

تحلیل فنی

قیمت طلا از 13 ژوئن بالاتر از خط مقاومت قبلی باقی می‌ماند، علی‌رغم عقب نشینی اخیر، که به نوبه خود به سیگنال‌های مکدی (MACD) صعودی و خط RSI محکم‌تر می‌پیوندد تا خریداران را امیدوار نگه دارد، مگر اینکه قیمت به زیر خط مقاومت تبدیل شده به حمایت نزدیک به 1740 دلار کاهش یابد.

حتی اگر فروشندگان XAU/USD حمایت 1740 دلاری را بشکنند، یک خط روند صعودی یک هفته‌ای نزدیک به 1732 دلار می‌تواند نزولی بیشتر فلز را پیش از هدایت آن به پایین‌ترین سطح سالانه نزدیک به 1680 دلار به چالش بکشد.

در طول پاییز، نوسان روز چهارشنبه در حدود 1711 دلار و آستانه 1700 دلار می‌تواند خرس‌های طلا را سرگرم کند.

از سوی دیگر، قیمت طلا از 18 آوریل به سمت خط مقاومتی شیب‌دار نزولی باقی می‌ماند، نزدیک به 1780 دلار تا زمان انتشار. با این حال، سطح 50-DMA در اطراف 1795 دلار می‌تواند خریداران فلز را پس از آن به چالش بکشد.

طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 10 مرداد 1401 ساعت 09:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین