خبر

خریداران به ازای خرید گاز، روبل پرداخت می‌کنند

خریداران به ازای خرید گاز، روبل پرداخت می‌کنند

آیا در مقابل تصمیم روسیه مبنی بر اخذ روبل در ازای فروش گاز به کشورها، خریداران موافقی وجود دارند؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه گفت که چندین خریدار گاز روسیه موافقت کرده‌اند که پرداخت‌ها را به روبل انجام دهند.

او در اظهار نظر منتشر‌شده در مجله داخلی وزارتخانه افزود: «ما انتظار داریم تصمیم (برای تغییر روبل) از سایر واردکنندگان اتخاذ شود. او هویت مشتریانی را که قبلا تغییر کرده بودند فاش نکرد.


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفت که خریداران گاز روسیه از کشورهای «غیر دوست» باید به روبل بپردازند، اقدامی که توسط مقامات اتحادیه اروپا تحت رژیم تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو رد شد.

پوتین به اروپا هشدار داده است که خطر قطع عرضه‌ی گاز را تهدید می‌کند، مگر اینکه به ارز روسیه پرداخت کند، شاید این تصمیم  به جبران تحریم‌هایی است که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌نامد.

در ماه مارس، او پیشنهاد کرد که خریداران انرژی در گازپروم‌بانک حساب باز کنند، جایی که پرداخت‌های یورو یا دلار به روبل تبدیل می‌شود.

واگان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در مصاحبه با رسانه روسی RBC روز جمعه گفت که ارمنستان چندین پرداخت برای عرضه‌ی گاز طبیعی روسیه به روبل انجام داده است.

وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه گفت که مجارستان قصد دارد از طریق گازپروم‌بانک هزینه گاز روسیه را به یورو پرداخت کند.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 15:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین