خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، وب‌سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی به تحلیل دلار و جفت‌ارزها پرداخت و اینگونه نوشت: 

با انتشار داده‌های ناامیدکننده آمار اقتصاد کلان و لحن ناامیدکننده‌ای که در صورتجلسه FOMC مشاهده شد، شاخص دلار آمریکا (DXY) به شدت تحت فشار قرار گرفت و متحمل ضررهای سنگینی در برابر رقبای خود شد (DXY در روز چهارشنبه نزدیک به 1% از دست داد). در ادامه‌ی راه، DXY در اوایل روز پنج‌شنبه در عقب باقی می‌ماند و در حضور معاملات ضعیف در تعطیلات، به نزول خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، بازارهای اوراق قرضه و سهام در ایالات متحده به مناسبت تعطیلات روز شکرگزاری بسته خواهند شد. در این بین، سند اقتصادی اروپا نظرسنجی‌های احساسات عرضه اولیه فارم (IFO) را ارائه خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا، انتشار اخبار جلسه‌ی سیاست پولی را در برنامه‌ی خود قرار خواهد داد.

داده‌های منتشرشده توسط S&P Global در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش خصوصی ایالات متحده در ماه نوامبر به شدت کاهش یافته است. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence، در مورد داده‌های فوق، اینگونه اظهار نظر کرد: «شرایط کسب و کار در سراسر ایالات متحده در ماه نوامبر بدتر شد. طبق یافته‌های اولیه نظرسنجی PMI، کاهش تولید و تقاضا با نرخ‌های افزایش یافته، منطبق بر رکود اقتصاد با نرخ سالانه 1 درصد است.»

سناریوی سقوط دلار آمریکا از چه قرار بود؟

سقوط دلار آمریکا که پیرو انتشار نظرسنجی‌های غم‌انگیز PMI به وقوع پیوست، زمانی تشدید شد که نتایج آخرین جلسه‌ی سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا نشان داد که اکثر سیاست‌گذاران از کندشدن سرعت افزایش نرخ بهره حمایت کردند. مطابق با ابزار پیش‌بینی، احتمال افزایش 50 واحد پایه نرخ بهره بانک مرکزی در ماه دسامبر در حال حاضر 76 درصد است.

کاهش نرخ بهره

به علاوه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نزدیک به 2 درصد کاهش یافت و در روز به زیر 3.7 درصد رسید. در همین حال، شاخص‌های اصلی وال استریت با افزایش قیمت بسته شدند که نشان‌دهنده‌ی تاثیر مثبت انتشار فدرال رزرو بر احساسات ریسک است.

پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟

یورو/دلار (EUR/USD) توانست بر فشار فروش گسترده پیرامون دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند و بدین ترتیب، به بالاترین سطح هفتگی جدید بالای 1.0400 صعود کرد. این جفت ارز در اوایل پنج‌شنبه به سمت 1.0450 صعود می‌کند.

پوند/دلار (GBP/USD) در روز چهارشنبه نزدیک به 200 پیپ افزایش یافت و به بالای 1.2000 رسید. این جفت آخرین بار در بالاترین سطح خود از اواسط آگوست نزدیک به 1.2100 معامله شد.

دلار/ین (USD/JPY) در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی به شدت کاهش یافت و تمام سودهای هفتگی خود را از بین برد. این جفت در اوایل روز پنج‌شنبه به کاهش خود ادامه می‌دهد و در زیر سطح 139.00 نوسان می‌کند.

نوسان قیمت طلا و ارزهای دیجیتال چگونه بود؟

در بازار فلزات گرانبها، طلا از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا استفاده کرد و روز چهارشنبه در بالای 1750 دلار بسته شد. در ادامه، طلا (XAU/USD) در معاملات صبح اروپا به سمت رقم 1760 دلار افزایش یافت.

در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، محیط ریسک مثبت بازار به بیت کوین کمک کرد تا تقاضا را پیدا کند؛ بیت کوین/دلار آخرین بار تقریباً 1 درصد در روز در حدود 16700 دلار افزایش یافت. به همین ترتیب، اتریوم پس از افزایش 4 درصدی در روز چهارشنبه، بیش از 2 درصد در روز افزایش یافت و به 1200 دلار رسید.

بیت کوین و اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین