خبر

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۲ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۶۶۵۱-۱۶۰۷۲ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۶۴۲۴ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۲.۱۴ درصد افزایش داشته است.
طبق داده‌های پلتفرم متریال ایندیکیتورز (Material Indicators)، دیوار خرید ۱۲,۰۰۰ دلاری در نهایت می‌تواند تنها چیزی باشد که از بازار در صورت فروش بیشتر سرمایه‌گذاران در دوره تعطیلات شکرگزاری (۳ تا ۶ آذر) محافظت می‌کند.
متریال ایندیکیتورز در توییتر خود دراین‌باره گفته است: بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین جایی بین ۱۲,۰۰۰ دلار و قیمت‌های فعلی خریداری شد‌اند. این دیوار خرید جدید ۷۰میلیون دلاری می‌تواند محافظی برای تعطیلات پیش رو باشد؛ یک فروش احتمالی که می‌تواند تحت‌تأثیر گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت گری‌اسکیل یا چیز دیگری اتفاق بیفتد. صرف‌نظر از اینها، همیشه مراقب دیوار‌های خرید بزرگ جدید هستیم.
در همین حال، اهداف نزولی برای قیمت بیت کوین با شروع هفته عمدتاً روی ۱۴,۰۰۰ دلار یا کمتر متمرکز شده است./ارزدیجیتال

قیمت سکه        

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۵۶۴۶۰۰۰-۱۵۴۴۵۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۵۵۹۸۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۳۱ درصد کاهش داشته است.

قیمت طلا    

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۵۱۴۹۰۰-۱۴۸۵۶۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۴۹۴۲۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۴ درصد کاهش داشته است. 
روند بازار حاکی از آن است که دو عامل اونس طلا و قیمت دلار، بازار طلا و سکه را وارد فاز صعودی کرده است. بررسی عملکرد یک ماه بازار طلا در ماه میانی پاییز، از گران شدن ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی قیمت طلا حکایت دارد. این یعنی دارندگان و خریداران طلا در طول یک ماه آبان ماه در حدود ۱۱.۱ درصد سود کرده‌اند. آنگونه که در خبرآنلاین آمده است روند یک ماهه گذشته بازار حاکی از آن است که در آبان ماه هر قطعه سکه امامی برای دارندگان آن، بازدهی در حدود یک میلیون و ۳۴۸ هزار تومان داشته است. این یعنی در یک ماهه آبان ماه هر قطعه سکه امامی ۸.۹ درصدی گران شده است؛ بنابراین چنین بنظر می‌رسد خریداران طلا در این مدت از سود بیشتری برخوردار بوده اند.

قیمت دلار  

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۲۳۰۰-۳۰۵۴۱ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۲۳۰۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۲.۱۷ درصد افزایش داشته است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین