خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس امپایر» در یادداشتی با رویکرد ارزیابی رویدادهای اقتصادی کلیدی، نگاهی به روزهای پیش‌رو در بازارهای اروپایی و جهانی داشته و اینگونه نوشت:

در حالی که سرمایه‌گذاران از شرط‌بندی‌های بزرگ خودداری می‌کنند، محدودیت‌های کووید در چین نیز کنترل اشتهای ریسک را به دست می‌گیرد. در این بین، آنچه که معامله‌گران با دقت بر آن تمرکز دارند، صورتجلسه فدرال رزرو است که از قرار معلوم، اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بازار پرتلاطم، به دنبال نشانه‌هایی از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بوده است. محوری که اغلب مواقع پیگیر آن بوده، اما هنوز مشاهده نشده و حتی ممکن است در افق باشد؛ یا اینکه صرفأ چشم امید بازار بر آن است.

امید به کاهش نرخ بهره

علاوه بر آن‌، چهارشنبه روز شاخص مدیران خرید (PMI) نیز هست و گزارش‌های اولیه نوامبر در سرتاسر جهان منتشر می‌شود که البته داده‌های بریتانیا و منطقه یورو احتمالاً در مرکز توجه قرار می‌گیرند.

و از این رو، دلار در حالت احتیاط قرار دارد، در حالی که سهام آسیایی عمدتاً سودهای وال استریت را دنبال کردند و طلا ثابت ماند.

از سوی دیگر، کسب تجربه‌ و احتیاط سرمایه‌گذاران کاملأ با دنیای فوتبال مغایرت دارد؛ دنیایی که در آن، پس از اینکه عربستان سعودی از آن عقب‌ترها آمد و تیم آرژانتین لیونل مسی را در جام جهانی شکست داد، همچنان در شوک باقی مانده است.

در عین حال، مهار تورم سرسام‌آور همچنان دشوار است، زیرا برخی بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی نیوزلند بزرگترین افزایش نرخ بهره خود را انجام داده و مسیر سختگیرانه‌تری را برای انقباض پولی در ماه‌های آینده ترسیم می‌کنند. بانک مرکزی هشدار داد که اقتصاد ممکن است مجبور شود به منظور کنترل همه‌جانبه‌ی تورم، یک سال کامل را در رکود سپری کند.

رکود تورمی

اما در آن سوی سناریو، آشفتگی در دنیای کریپتو ادامه دارد؛ بنا به گزارش نیویورک تایمز، جنسیس گلوبال کپیتال، بانک سرمایه‌گذاری Moelis & Company را برای بررسی گزینه‌هایی از جمله ورشکستگی احتمالی صرافی وام‌دهنده‌ی کریپتو استخدام کرده است.

اولین جلسه‌ی ورشکستگی FTX نشان داد که صرافی سقوط‌کرده، هدف حملات سایبری قرار گرفته و بدین ترتیب دارایی‌های «قابل توجهی» در این میان، از دست رفته است.

تحولات کلیدی که می‌تواند بر بازارها در روز چهارشنبه تأثیر بگذارد، رویدادهای اقتصادی از جمله داده‌های PMI ماه نوامبر از اروپا و بریتانیا است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین