خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی، با مروری بر رویدادهای بازار فلزات گرانبها اینگونه نوشت: 

قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل صبح چهارشنبه در اروپا، برای تثبیت ضررهای روزانه در حدود 1738 دلار، پیشنهادات خرید را افزایش داد.

در این روند، فلز زرد در آستانه‌ی انتشار داده‌ها و رویدادهای کلیدی که قرار است امروز منتشر شوند، آثار ضعف دلار آمریکا را به چشم می‌بیند. علاوه بر آن، آنچه احتمالاً اخیراً توانسته به نفع قیمت فلزات باشد، سیگنال‌های متفاوتی از چین، علیرغم گسترش مشکلات کرونا است. با تمام این‌ها، حال و هوای محتاطانه بازار و امید به اقدامات تندروانه بانک مرکزی به بدبینی پیرامون دغدغه‌های پکن می‌پیوندد تا خرس‌های طلا (XAU/USD) را امیدوار نگه دارد.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) پیشنهادهایی را برای تجدید پایین‌ترین سطح روزانه نزدیک به 106.95 عرضه می‌کند و این در واقع دومین روز متوالی کاهش تلقی می‌شود؛ علت واضح آن، فشار بارزی است که بازدهی خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه‌ی فعال‌شدن بازارهای اروپایی، متحمل شده است. در این اثنا، روند حرکت اوراق قرضه عمدتاً کند مانده است و این امر، به خرس‌های DXY اجازه داد تا در تعطیلات توکیو نفسی بکشند. دلیل آن را می‌توان به موقعیت ژاپن به عنوان معامله‌گر عمده‌ی اوراق قرضه آسیا مرتبط دانست.

شاخص دلار آمریکا
ناگفته نماند که اخیراً داده‌های محکم‌تر ایالات متحده و اظهارنظرهای متفاوت از سوی مقامات فدرال رزرو، انتظارات جنگ‌طلبانه از بانک مرکزی ایالات متحده را به چالش کشیده است که به نوبه‌ی خود عامل مؤثری در کاهش تقاضای امن دلار آمریکا به حساب می‌آید.

در این بین، معاملات آتی سهام ایالات متحده همچنان کند باقی می‌ماند، اما معامله‌گران سهام در اروپا و بریتانیا پس از بسته‌شدن خوش‌بینانه وال استریت در روز گذشته، امیدوار به نظر می‌رسند.

در عین حال، یک خوش‌بینی محتاطانه می‌تواند عاملی کلیدی باشد که به فلز زرد امن به منظور تعدیل زیان‌های اخیر کمک کند؛ البته ناگفته نماند بدبینی کلی پیرامون رویکردهای بعدی چین و فدرال رزرو نیز می‌تواند بر قیمت طلا (XAU/USD) تاثیری نه‌چندان مطلوب بگذارد.

با نگاهی به رویدادهای چین، ویروس کرونا در این کشور به طور روزانه به بالاترین رکورد ثبت‌شده در آوریل می‌رسد و این در حالی است که تعداد ویروس پکن، شانگهای و چونگ کینگ نیز افزایش یافته است. در همین راستا اقتصاددانان خاطرنشان کردند: «از قرار معلوم، رشد اقتصادی چین در سال آینده کاملاً به خروج احتمالی از سیاست ضد کووید بستگی دارد، و حتی اگر چنین تغییری روی دهد، تحمل رنج بیشتر پیش از بهبودی واقعی اجتناب‌ناپذیر است.»

البته گفتنی است که آنچه امید به بهبودی و محرک‌های بیشتر برای تقویت مجدد طلا (XAU/USD) را پررنگ‌تر می‌کند، عدم وجود هر گونه مرگ و میر ناشی از ویروس در پکن در دو روز گذشته است.

سخت‌گیری چین برای مهار کووید

تحلیل تکنیکال طلا با نگاهی به نمودار روزانه

بررسی نمودار روزانه حاکی از آن است که یک چرخش پایدار از خط مقاومت چند روزه در کنار شکست میانگین متحرک روزانه 10 (10-DMA)، و تلاقی خرسی قریب‌الوقوع در اندیکاتور همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) قرار می‌گیرد تا فروشندگان طلا را امیدوار نگه دارد.

با این اوصاف، قله‌های علامت‌گذاری‌شده در سپتامبر و اکتبر، به ترتیب نزدیک به 1735 دلار و 1729 دلار، فروشندگان روزانه طلا (XAU/USD) را پیش از برجسته‌کردن خط مقاومت قبلی از 12 سپتامبر، در حدود سطح 1720 دلار، فریب می‌دهند.

در ادامه، در شرایطی که فلز زرد در گذر از مرز 1720 دلار نزولی باقی بماند، پایین‌ترین قیمت 1680 دلاری جولای در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

در همین حال، سطح فیبوناچی اصلاحی 50 درصدی رکود ژوئن تا سپتامبر طلا، نزدیک به 1748 دلار، بازیابی فوری فلز را قبل از سطح 1757 دلاری میانگین متحرک روزانه 10 محدود می‌کند.

شایان ذکر است که گاوهای طلا (XAU/USD) باید محتاط باقی بمانند، مگر اینکه شاهد یک شکست صعودی واضح از تلاقی مقاومت 1778 دلاری باشیم، که شامل خط مقاومتی از ژوئیه 04 -که قبلا اعلام شده- و سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8٪ است.

نمودار روزانه طلا
روند: نزولی بیشتر مورد انتظار است

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین