خبر

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا شاهد فشارهای جدید فروش است که از مقاومت 1800 دلاری کاهش یافته است، زیرا بازار کار آمریکا در ماه جولای رشد قابل توجهی داشته است.

روز جمعه، اداره آمار کار اعلام کرد 528هزار شغل در ماه جولای ایجاد شده است. این داده‌ها به‌طور قابل‌توجهی از انتظارات پیش‌بینی‌شده توسط اقتصاددانان که افزایش شغلی در حدود 250هزار نفر را پیش‌بینی می‌کردند، شکست.

در همین حال، نرخ بیکاری نیز از انتظارات پیشی گرفت و به 3.5 درصد کاهش یافت که نسبت به ماه ژوئن کمتر بود.

بازار طلا قبل از انتشار گزارش اشتغال، مقاومت حدود 1800 دلار در هر اونس را آزمایش کرده بود، اما در واکنش اولیه به داده ها، کشش صعودی خود را از دست داد. طلای دسامبر آخرین بار با کاهش 0.82 درصدی در هر اونس، 1792 دلار در هر اونس معامله شد.

gold_3d_b_o_usd_x

سایه داده‌های آمریکا بر بیت کوین

بیت کوین (BTC) در 5 آگوست با مقاومت 23هزار و 500 دلاری روبرو شد زیرا سهام آمریکا نتوانست داده های حقوق و دستمزد شگفت انگیزی را در بر بگیرد.

علیرغم اینکه حقوق و دستمزد آمریکا در ماه ژوئیه دو برابر تخمین زده شد، وال استریت با روند نزولی رو به رو شد. این واکنش عجیب باعث شد که برخی از تحلیلگران استدلال کنند که این اعداد در واقع قدرت اقتصادی را نشان نمی دهد، بلکه کارگران موجود را نشان می دهد که به دلیل تورم شغل دومی را به دست آورده اند.

پیتر شیف پاسخ داد: «افزایش 528 هزار شغل در ماه جولای با کاهش نرخ مشارکت نیروی کار به 62.1، به این معنی است که بیشتر مشاغل جدید به افرادی تعلق گرفت که قبلاً شغل داشتند.»

Screen Shot 1401-05-14 at 22.53.18

 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین