خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، حفظ صنعت استخراج بیت کوین نیازمند برقراری تعادلی شکننده میان چندین بخش مختلف است. ماینرها در حال حاضر باید با هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی، خرابی دستگاه‌ها و تعمیرات غیرمنتظره، تاخیر در رسیدن قطعات مورد نیاز و وضع مقررات پیش‌بینی‌نشده‌ دست و پنجه کنند؛ به ویژه، این‌که بسیاری از این قوانین ممکن است از کشوری به کشور دیگر - و در مورد ایالات متحده، حتی از ایالتی به ایالت دیگر - متفاوت باشند. علاوه بر این‌ها، ماینرها در دوره‌های اخیر مجبور بوده‌اند با افت شدید قیمت بیت کوین (BTC) از 69000 دلار به 17600 دلار و نوسان‌های آزاردهنده‌ی آن نیز مقابله کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

علی‌رغم آن‌که قیمت بیت کوین 65 درصد نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود فاصله دارد، اجماع عمومی بین ماینرها بر این است که آرامش خود را حفظ کرده و تنها بر روی استخراج و انباشت بیت کوین تمرکز کنند؛ ولی این بدان معنا نیست که بازار بیت کوین هنوز به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

نیک هنسن، مدیرعامل شرکت ماینینگ لوکسور، در مصاحبه‌ای اختصاصی که کوین تلگراف با جمعی از استخراج‌کنندگان بیت کوین انجام داد، گفت: «قطعا در شرکت‌های سهامی عام یا حتی در سایر شرکت‌ها، شاهد کاهش سرمایه خواهیم بود. احتمالا برای خرید مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) - ریزتراشه‌هایی که با هدف استخراج بیت‌کوین با سرعت بالا طراحی و ساخته می‌شوند - نزدیک به 4 میلیارد دلار پول نیاز باشد، و این سرمایه دیگر در دسترس نیست.

کوین تلگراف در این نشست از ماگدالنا گرونوسکا، مشاور شرکت پی‌آر‌تی‌آی درباره‌ی چالش‌ها و انتظارات آینده از صنعت استخراج بیت‌کوین سؤال کرد. وی در پاسخ گفت: «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در برابر کاهش میزان تولید کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای در اقتصاد داشته‌ایم، سرمایه‌گذاری ناکافی بخش‌های عمومی و خصوصی در توسعه‌ی فناوری و زیرساخت‌ها است. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز در صنعت استخراج بیت کوین این است که واقعا می‌تواند یک روش کاملا جدید برای تامین مالی یا کاهش هزینه‌ها جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های مدیریت انرژی یا هدررفت آن ارائه دهد. و این راهی است فراتر از مسیرهای سنتی - که در آن‌ها فقط بر مالیات و بهای پرداختی برق مصرفی تمرکز می‌شود. زیرا این روش مبتنی بر سیستمی است که به شیوه‌ای بسیار ظریف، بر انگیزه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران تمرکز دارد.

سپس، موضوع بحث این نشست به تاثیرات زیست محیطی استخراج بیت کوین و این فرض عمومی که مصرف انرژی بیت کوین تهدیدکننده‌ی کره‌ی زمین است، تغییر کرد. جو برنت، تحلیلگر شرکت بلاک‌ور سلوشنز در این خصوص گفت:

«فکر می‌کنم استخراج بیت‌کوین نه تنها برای محیط‌ زیست بد نیست، بلکه در هر صورت، انگیزه‌ی بیش‌تری برای تولید انرژی ایجاد می‌کند، قابلیت اطمینان به شبکه‌ی برق و انعطاف‌پذیری آن را بهبود می‌بخشد و فکر می‌کنم احتمالا در دراز مدت نرخ برق را کاهش دهد.»

به گفته‌ی برنت، استخراج بیت کوین به خودی خود می تواند عاملی برای تولید ارزان انرژی باشد و این مسئله برای کل بشریت سودمند خواهد بود.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین