خبر

نقد و بررسی MacBook Air M2؛ ارتقایی محدود، اما ارزشمند

نقد و بررسی MacBook Air M2؛ ارتقایی محدود، اما ارزشمند

محصول جدید شرکت اپل یعنی MacBook Air M2 یکی از محصولات حائز اهمیت در حوزه‌ی سخت افزاری سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که در این یادداشت قصد داریم ضمن بررسی و تشریح این محصول، درباره‌ی نقاط قوت و ضعف این دستگاه هم صحبت کنیم. همچنین درباره‌ی این موضوع هم صحبت می‌کنیم که آیا خرید مک بوک ایر M2 نسبت به سایر محصولات مک‌بوک شرکت اپل ارزش خرید دارد یا خیر.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air Z15Z0006X M2 2022

لپ تاپ ۱۳.۶ اینچی اپل مدل MacBook Air Z15Z0006X M2 2022

۹۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید
  • راهنمای جامع خرید لپتاپ؛ هر آنچه باید بدانید

اپل؛ در مسیر توسعه

بعد از تقریبا ۱۴ سال، انجام سه اصلاحیه و طراحی دو مدل معماری پردازنده‌ی متفاوت، مک‌بوک ایر هویت جدید و مدرنی به خود گرفته که می‌توان ادعا کرد که این دستگاه با اجداد خود فاصله‌ی زیادی پیدا کرده است. انجام این تغییرات توسط شرکت اپل واقعا موضوع مهمی است؛ چراکه میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا به صورت پیش‌فرض از مک‌بوک ایر استفاده می‌کنند. از طرفی، محصول مک‌بوک ایر رسما از استاندارد خاصی برای تولید یک لپتاپ‌ سبک و نازک استفاده می‌کند که سایر سازندگان در صدد یافتن این متر و معیارها هستند.

جدا از بحث تغییرات، MacBook Air جدید از پردازنده‌ی جدید شرکت اپل یعنی M2 بهره می‌برد. البته، این وجود این پردازنده در مک‌بوک باعث می‌شود تا قیمت این محصول گران‌تر از مک‌بوک‌های قدیمی اپل باشد. قیمتِ مک‌بوک ایرِ جدید از  ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود که تقریبا دویست دلار بیشتر از مدل قبلی خود است. با این اوصاف، شرکت اپل همچنان خط تولید مک‌بوک‌های حاوی پردازنده‌ی M1 را فعال نگه داشته تا خریداران بتوانند در حد بودجه‌ی خود یک محصول مناسب را انتخاب کنند. نرخ مک‌بوک‌ها با پردازنده‌ی M1 از مرز هزار دلار فراتر نمی‌رود. مک‌بوک ایر M1 هنوز یکی از بهترین لپتاپ‌هایی است که در سطح بازار می‌توان یافت. اپل با تغییراتی که در مدل ایر M2 انجام داده، رسما کاری کرده تا حتی کاربران لپتاپ ایر M1 برای خرید مدل جدید وسوسه شوند.

مشخصات MacBook Air M2

پردازنده M2- ARM 8 Cores
گرافیک M۲-۱۰ Cores
حافظه ۱۶Gb
فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲Gb SSD
صفحه نمایش IPS level panel
درگاه‌های ارتباطی
  • Wi-Fi
  • Bluetooth
  • USB Type-C
  • Thunderbolt ۴
  • جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
پورت‌ها ۲x USB Type-C
دوربین FaceTime HD/۲.۱ Mpix
باتری لیتیوم پلیمری
سیستم عامل Apple Mac OS
وزن  ۱.۲۴ کیلوگرم

 

طراحی و ظاهر

لوگوی معروف اپل در مک‌بوک ایر جدید نسبت به سایر مک‌بوک‌های قبلی تقریبا سی درصد بزرگتر طراحی شده و روی بدنه‌ی مک‌بوک قرار گفته است.  ظاهر و شکل مک‌بوک ایر جدید از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به شدت وام گرفته است. به طور کلی شکل مک‌بوک ایر M2 چهارگوش است و از لحاظ ظاهری ابهت خاص خود را دارد. ضخامت ۱۱ میلی‌متری بدنه‌ی مک‌بوک ایر جدید به زیبایی این دستگاه افزوده و در نگاه اول، هر فردی متوجه ضخامت بسیار نازک دستگاه می‌شود. مدل‌های قدیمی‌تر از مک‌بوک ایر ضخامت بیشتری دارند. همچنین مدل‌های قدیمی از لحاظ ظاهری آنچنان زیبایی حیرت برانگیزی ندارند که انگشت به دهان بمانیم. مک‌بوک ایر M2 وزنی معادل ۱.۲ کیلوگرم دارد که در مقایسه با نسخه‌ی قبلی اندکی سبک‌تر است. با این حال، به طور کلی محصولات مک‌بوک ایر به دلیل وزن سبکی که دارند،‌ برای حمل و نقل به شدت عالی هستند.

MacBook Air M2

با تمام این تفاسیر، شاید عده‌ای از شکل چهار گوش مک‌بوک ایر M2 خوششان نیاید، اما ظاهر مدرنِ این دستگاه حداقل تا چهار الی پنج سال آینده از مد خارج نخواهد شد. اگر این محصول را در رنگ جدیدِ شرکت اپل که آن را رنگ «نیمه شب» (Midnight) نامیده خریداری کنید، یک مسئله به احتمال زیاد شما را آزار می‌دهد. با وجود این‌که رنگ نیمه شب در محصول مک‌بوک ایر M2 به شدت خیره‌کننده به نظر می‌رسد، اثر انگشت روی بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه به وفور باقی می‌ماند که شاید برای عده‌ای این نکته آزاردهنده باشد. هر چند، این مورد در سایر رنگ‌ها مثل نقره‌ای و طلایی به چشم نمی‌آید.

با وجود این‌که مک‌بوک ایر جدید شرکت اپل وزن بسیار سبکی دارد، بدنه‌ی دستگاه کاملا مقاومت لازم را در برابر فشار و استرس‌های محیطی دارد. از طرفی می‌توان صفحه‌ی نمایش مک‌بوک را صرفا با یک انگشت به راحتی باز کرد. همان‌طور که قبلا شرکت اپل برای محصولات سخت‌افزاری خود کیفیت لازم را به کار گرفته بود، در مک‌بوکی ایر M2 هم کیفیت فوق‌العاده‌ای را در بدنه‌ی دستگاه شاهد هستیم.

MacBook Air M2

شارژ و پورت‌های MacBook Air M2

مک بوک ایر جدید علاوه بر وام گرفتن ظاهر خود از مدل‌های قدیمی، کانکتور شارژ MagSafe را هم از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی الگوبرداری می‌کند. به این طریق، شما می‌توانید لپتاپ را بدون نگرانی از این بابت که کابل روی زمین رها شده باشد، شارژ کنید. مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر جدید با یک شارژر ۳۰ وات عرضه می‌شود که برای چند سال، یک استاندارد مناسب برای محصولات اپل قرار گرفته است. با این حال، برای مدل‌های جدید می‌توان مدل جمع و جورتر یک شارژر ۳۵ واتی با دو پورت USB-C یا یک شارژر بزرگتر و قدرتمند با ظرفیت ۶۷ وات را هم خریداری کرد. با شارژر ۶۷ وات می‌توان باتری مک‌بوک ایر را در عرض ۳۰ دقیقه پنجاه درصد شارژ کرد.

مک‌بوک ایر m2

برای مک‌بوک ایر M2 به طور معمول همان‌طور که گفته شد یک شارژر ۳۵ وات هم وجود دارد که به راحتی می‌توان آن را حمل و نقل کرد. با این حال، بهتر بود که یک شارژر قوی‌تر برای این دستگاه در نظر گرفته می‌شد. با شارژر ۳۵ واتی می‌توان مک‌بوک ایر را در عرض ۳۰ دقیقه، بیست و پنج درصد شارژ کرد. البته این رقم زمانی به دست می‌آید که صفحه نمایش بسته باشد. این میزان، دقیقا نصفِ قدرتی است که شارژر ۶۷ واتی نشان می‌دهد. اگر شما یک آیفون هم داشته باشید و به شارژر متصل کنید و بخواهید همزمان مک‌بوک را هم شارژ کنید، سرعت شارژ مک‌بوک به طور واضح کاسته خواهد شد. امیدواریم اپل در آینده بتواند شارژر قدرتمندری را با دو پورت ارائه دهد. هر چند، در سطح بازار می‌توان شارژرهای شرکت‌های مختلف را به وفور رویت کرد که هم قدرت وات بیشتری را ارائه می‌دهند و هم تعداد پورت‌های مناسبی دارند.

با شارژر ۳۵ واتی می‌توان مک‌بوک ایر را در عرض ۳۰ دقیقه، بیست و پنج درصد شارژ کرد. البته این رقم زمانی به دست می‌آید که صفحه نمایش بسته باشد.

خوشبختانه به دلیل وجود پورت MagSafe شما یک پورت اضافی USB-C نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارید. به جای استفاده از یک پورت برای شارژر کامپیوتر و استفاده از سایر جایگاه ها برای اتصال ابزارهای دیجیتالی مختلف، شما می‌توانید از هر دو پورت‌های تاندربولت برای اتصال وسایل الکترونیکی استفاده کنید. با این حال، فقط دو پورت روی مک‌بوک ایر M2 تعبیه شده که هر دو پورت در سمت چپ دستگاه قرار دارد. وجود پورت USB-A برای اتصال لوازم مختلف به شدت سودمند است و سازندگان می‌توانستند در سمت راست دستگاه چند پورت اضافه کنند. با این حال، بهتر است شما همیشه یک هاب USB-C داخل کیف لپتاپ خود داشته باشید.

ذکر این نکته هم لازم است که اپل در مک‌بوک ایر جدید همچنان دستگاه را به استفاده از یک صفحه نمایش خارجی محدود می‌کند. بنابراین اگر شما می‌خواهید لپتاپ‌تان را به بیش از یک مانیتور در آنِ واحد متصل کنید، شما باید از مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی استفاده کنید که تا چهار صفحه نمایش خارجی را می‌توان به آن متصل کرد.

مک‌بوک ایر m2

کیبورد و اسپیکر

کیبورد مک‌بوک ایر M2 شبیه به مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی است. کیبورد دستگاه به شدت عملکرد خوب و درستی دارد. همچنین تاچ آی‌دی روی کیبورد تعبیه شده و خوشبختانه خبری از تاچ بار (Touch Bar) روی کیبورد این دستگاه نیست؛ بخشی که کارایی خاصی ندارد.

دکمه‌های کیبورد با فاصله‌ی خوبی از هم قرار گرفته و فشردن دکمه‌ها به راحتی هر چه تمام‌تر انجام می‌شود. همچنین، سر و صدای تایپ با کیبورد در مک‌بوک ایر جدید بسیار کمتر از مدل‌های قدیمی‌تر مک‌بوک به نظر می‌رسد. اگر در گذشته از مک‌بوک‌های مبتنی بر اینتل قدیمی‌تر استفاده ‌کرده‌اید، در هنگام تایپ با کیبورد مک‌بوک ایر M2 متوجه پیشرفت حائز اهمیت کیبورد خواهید شد.

ترک‌پد موجود در کیبورد تفاوت چندان بزرگی با نسخه‌های قدیمی‌تر ندارد و صرفا به نظر می‌رسد کمی عریض‌تر شده است. از لحاظ عملکردی این تاچ پد شبیه به سایر تاچ پد مک بوک‌ها است و می‌توان به راحتی با استفاده از تاچ‌پد به اسکرول کردن محیط کاربری و صفحات اینترنتی پرداخت.

در یک تغییر جالب، صفحه‌ی ایر جدید فاقد صفحات مشبک اسپیکر است که در سایر مدل‌های مک بوک دیده می‌شود. به جای این مورد، اسپیکرها بین کیبورد و صفحه نمایش قرار گرفته‌اند تا ظاهر جذاب‌تری به این دستگاه بدهند.

مک‌بوک ایر m2

سیستم اسپیکر جدید شامل دو اسپیکر و دو ووفر است. همچنین مک‌بوک ایر جدید از فناوری Spatial Audio منحصر به شرکت اپل بهره می‌برد. در مقایسه با مک‌بوک ایر M1، اسپیکرهای جدید قدرت به نسبت بیشتر و اکوی کمتر، به خصوص در حداکثر میزان صدا دارند اما این تفاوت چندان قابل توجه نبوده و اسپیکرهای مک‌بوک ایر در برابر مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از لحاظ فنی در جایگاهی عقب‌تر می‌ایستند. با این وجود، اسپیکرهای مک‌بوک ایر M2 نسبت به سایر لپتاپ‌ها کیفیت بهتری دارد و می‌توان تجربه‌ی لذتبخشی را پیرامون تماشای فیلم و سریال با مک‌بوک ایر M2 کسب کرد.

مک‌بوک ایر m2

صفحه نمایش

صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 یک مقدار بزرگتر از مدل‌های قبلی بوده و از ۱۳.۳ اینچ به ۱۳.۶ اینچ تغییر کرده است. با این حال، همین چند اینچ بیشتر، به ارتفاع صفحه نمایش افزوده و صفحه نمایش به نظر بلندتر است تا این‌که عریض‌تر به چشم بیاید. نوارهای حاشیه‌ی اطراف صفحه نمایش یک مقدار کمتر شده و گوشه‌های صفحه گرد شده تا صفحه نمایش ظاهر مدرن‌تری داشته باشد.

صفحه نمایش جدید، شفافیت بیشتری هم دارد. شرکت اپل ادعا می‌کند که در مک‌بوک ایر جدید ۵۰۰ نیت لحاظ شده که در برابر ۴۰۰ نیت موجود در مدل‌های قبلی یک دستاورد خوب تلقی می‌شود. با این حال، در تست‌ها مشاهده کرده‌ایم که ۴۳۴ نیت،‌ عدد واقعی پیرامون این ادعاست. استفاده از صفحه نمایش در طول کل ساعات روز چشم‌ها را اذیت نکرده و اگر قرار باشد از لحاظ دقت رنگ و همچنین متر و معایرهای فنی صفحه نمایش را بررسی کنیم، مک‌بوک ایر M2 با پوشش ۱۰۰ درصدی از طیف SRGB و ۸۴ درصد از AdobeRGB و ۹۵ درصد از P3 پیروز بیرون می‌آید.

با تمامی این تفاسیر، شفافیت و میزان نور مک‌بوک ایر M2 آنچنان حیرت‌انگیز نیست و در مدل‌های مک‌بوک پرو هم می‌توان صفحه نمایش قوی‌تری را در این حد شاهد بود.

مک‌بوک ایر m2

صفحه نمایش این مک‌بوک نسبت به مدل مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ به مراتب بهتر است. اگر مدت زمان زیادی برای گشت و گذار در فضای مجازی و همچنین انجام کارهای تایپ می‌پردازید، صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. متاسفانه صفحه نمایش مک‌بوک ایر جدید هم شبیه مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ، یک بریدگی (Notch) در بالای صفحه دارد. این بریدگی صفحه نمایش علاوه بر مزایایی که دارد، معایب مهمی هم در این بریدگی می‌توان مشاهده کرد.

مک‌بوک ایر m2

مسئله بر سر این نیست که بریدگی موجود در صفحه نمایش زشت است یا حواس کاربر را پرت می‌کند. این بریدگی هنگام کار با منو بار (Menu Bar) مشکلاتی را می‌آفریند. در هنگام استفاده از نرم‌افزارهای منو بار نظیر ساعت و تقویم، موقعیت و اندازه‌ی بریدگی صفحه نمایش بیشتر اوقات مخل اجرای برنامه به طور کامل مطابق با صفحه نمایش لپتاپ است. برای حل این مشکل نرم‌افزارهای شرکت‌های خصوصی ثالت مثل Bartender وجود دارد که این اختلال را حل می‌کنند.

خوشبختانه دوربینی که در داخل بریدگی وجود دارد، کیفیت ۱۰۸۰p است که در مدل‌های پرو بزرگتر وجود دارد. از طرفی، وجود چنین دوربینی رسما نعمت است؛ چراکه نسبت به دوربین ۷۲۰p موجود در مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک‌بوک ایر قدیمی‌تر بهتر است. تصاویر با این دوربین تمیزتر، پر جزئیات‌تر، رنگ و کنتراست بهتر و به طور کلی کیفیت بهتری دارد. این دوربین برای تماس‌های ویدیویی به شدت مناسب است و رسما به جای دوربین موجود در مک‌بوک ایر M1 که تصاویر کیفیت پایین‌تری دارند، می‌توان وبکم ایر M2 را یک نقطه مثبت بسیار خوب تلقی کرد.

قدرت عملکرد

مک‌بوک ایر m2

شرکت اپل ادعا کرده که پردازنده‌ی جدید، ۱۸ درصد راندمان چند هسته‌ای و ۳۵ درصد سرعت گرافیکی بهتری نسبت به پردازنده‌های M1 دارد. مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر M2 با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی هشت هسته‌ای، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه شده است. مدل قوی‌تری از این مدل وجود دارد که پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای و ۵۱۲ گیگابایت حافظه دارد. شما می‌توانید رم را تا ۲۴ گیگابایت و حافظه را تا ۲ ترابایت ارتقا دهید. بنابراین، امکان ارتقا برای این محصول وجود دارد. پیشنهاد می‌شود در ابتدا به جای خرید نسخه‌ی پایه، مدل پیشرفته‌‌ی دستگاه را خریداری کنید.

نسخه‌ی M2 با ۵۱۲ گیگابایت توانسته در تست‌های بنچمارک از مدل M1 در تمامی تست ها پیشی بگیرد؛ هر چند، تفاوت‌ها در برخی تست‌ها آنچنان چشمگیر نیست. با این حال، مک‌بوک ایر M2 به طرز قابل توجهی نسبت به مک‌بوک پرو M2 کندتر است؛ مدلی که بدنه‌ی ضخیم‌تر داشته و همچنین یک فن برای خنک‌سازی پردازنده دارد. طراحیِ مدل ایر M2 بدون فن است و دستگاه در شرایط کاری معمولی عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه می‌دهد. با وجود این‌که گرافیک مک‌بوک ایر M2 نسبت به طراحی خاصی که دارد، نمره‌ی بهتری نسبت به مک بوک ایر M1 می‌گیرد، مک‌بوک ایر M2 در انجام کارهای سنگین امکان دارد کم بیاورد.

بنچمارک مک‌بوک ایر m2

مشخصا نمی‌توان انتظار داشت که مک‌بوک ایر M2 نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت و عملکرد به شدت بهتری داشته باشد. با این حال، بهینه‌سازی‌هایی که برای این محصول انجام شده، می‌توان خرید این مک‌بوک را در لیست گزینه‌های خرید قرار داد. با وجود این‌که بر اساس بنچمارک‌ها، مک‌بوک ایر نسبت به مک‌بوک پرو M2 نتیجه‌ی ضعیف‌تری داشته، در هنگام کار با ایر M2 با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد. شما می‌توانید در یک لحظه با ده، دوازده صفحه‌ی کروم و همزمان نرم‌افزارهای مختلف کار کرده و حتی در پس زمینه موسیقی خاصی را پخش کنید.

نقاط قوت
  • طراحی سبک‌تر و نازک‌تر
  • صفحه نمایش بهتر
  • وبکم خوب
  • عمر باتری برای یک روز کار مناسب است
  • عملکرد عالی برای اکثر کارها
  • شارژ MagSafe به شدت عالی است
نقاط ضعف
  • قیمت بالا
  • داغ کردن دستگاه تحت فشار کاری سنگین
  • مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر M2 از حافظه‌ی ذخیره‌سازی کمی استفاده می‌کند
  • تعداد کم پورت‌ها

لپتاپ MacBook Air M2؛ یک گزینه‌ی جذاب برای عاشقان محصولات اپل

مک‌بوک ایر m2

مک‌بوک ایر M2 در برخی از مولفه‌ها شبیه به مدل مک‌بوک ایر M1 است. برای مثال میزان ماندگاری باتری در هر دو محصول تقریبا یکسان است. با این اوصاف، شرکت اپل توانسته بهینه‌سازی‌های خاصی را به مک‌بوک ایر M2 اضافه کند. پردازنده‌ی بهتر، وزن سبک‌تر و صد البته ظاهر مدرن‌تر از تغییراتی است که در این محصول می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020
لپ تاپ ۱۳ اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020
۴۲,۷۹۰,۰۰۰
تومان
لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022
لپ تاپ ۱۳.۶ اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022
۵۴,۸۳۰,۰۰۰
تومان
خرید مک‌بوک‌ از دیجی‌کالا
مشاهده همه

مک‌بوک ایر جدید در هر سطح از تغییرات توانسته عملکرد درستی داشته باشد. با این حال، زمانی می‌توان این دستاوردها را حیرت انگیز دانست که قیمت دستگاه هم برای عموم کاربران مقرون به صرفه باشد. با این حال، اگر بین دو مدل مک‌بوک ایر M1 و M2 مردد هستید و از لحاظ بودجه با مشکل روبه‌رو نیستید، قطع به یقین خرید مک‌بوک ایر M2 پیشنهاد اول خواهد بود. اگر عمر باتری بیشتر و عملکرد بهتری را می‌خواهید، خرید نسخه‌ی مک‌بوک پرو هم می‌تواند یک گزینه‌ی خوب باشد. البته حواستان باشد به جای خرید مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر M2، مدلی را خریداری کنید که حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت رم دارد. اگر از لحاظ بودجه با محدودیت‌هایی مواجه هستید، مک‌بوک ایر M1 می‌تواند جزء انتخاب‌های عالی برای خرید باشد.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air Z15Z0006X M2 2022

لپ تاپ ۱۳.۶ اینچی اپل مدل MacBook Air Z15Z0006X M2 2022

۹۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

منبع: theverge

  • نقد و بررسی مک‌بوک M1 Pro – حرفه‌ای تر از قبل
سوال و جواب‌های رایج درباره‌ی MacBook Air M2
MacBook Air M2 تا چه میزان باتری نگه می‌دارد؟
با انجام‌ کارهای روتین و سطح نور پنجاه درصد، هشت الی ۱۰ ساعت می‌توان با این مک‌بوک بدون اتصال به شارژر کار کرد.
آیا MacBook Air M2 برای گیم مناسب است؟
با این‌که خرید مک‌بوک‌های اپل صرفا برای انجام بازی‌های ویدیویی توصیه نمی‌شود، قدرت سخت‌افزاری این مک‌بوک در حد و اندازه‌ای است که بتوان بازی‌های ویدیویی را با حداقل کیفیت پیشنهادی اجرا کند.
MacBook Air M2 نسبت به مدل M1 چه تغییراتی کرده است؟
وزن سبک‌تر، پردازنده‌ی سریع‌تر و قدرتمندتر و همچنین اسپیکر و دوربین وبکم بهتری را می‌توان در MacBook Air M2 نسبت به مک‌بوک ایر M1 مشاهده کرد.
منبع:
یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 14:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین