خبر

فقط 8٪ از آمریکایی‌ها نظر مثبتی به کریپتو دارند

فقط 8٪ از آمریکایی‌ها نظر مثبتی به کریپتو دارند

سی‌ان‌بی‌سی در اواخر نوامبر، چند هفته پس از سقوط FTX، یک نظرسنجی برگزار کرد که نتایج آن نشان می‌دهند، اقبال عمومی در آمریکا نسبت به کریپتو کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌اسی انجام شده است، نشان می‌دهند تا پایان ماه نوامبر تنها ۸ درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال داشته‌اند. این رقم در ماه مارس ۱۹ درصد بود. این آمار نشان از کاهش قابل توجه اقبال عمومی مردم آمریکا نسبت به بازار کریپتو دارد.

این نظرسنجی توسط شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی و تحت عنوان «اقتصاد در سراسر آمریکا» بین روزهای 26 تا 30 نوامبر (5 تا 9 آذر) برگزار شد. البته، برخلاف نام این نظرسنجی، تعداد شرکت‌کنندگان در آن تنها 800 نفر بود.

نتایج این نظرسنجی که در 7 دسامبر (16 آذر) منتشر شدند، داده‌های عجیبی را به دست داده‌اند. نخستین مسئله‌ای که به طور مشخص به چشم می‌آید، اساسا کاهش قابل توجه تعداد افراد شرکت‌کننده در آن بود. هم‌چنین، بر اساس نتایج این نظرسنجی، تعداد افرادی که به اصطلاح از کریپتو نفرت پیدا کرده‌اند، به سرعت رشد کرده و از رقم 25 درصد در ماه مارس به 43 درصد در ماه نوامبر افزایش یافته است.

به گفته‌ی سی‌ان‌بی‌سی، نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده‌ی «سقوط چشمگیر اقبال عمومی از صنعتی است که خود را به عنوان یک کلاس دارایی معرفی کرده و با استفاده از افراد سرشناس و مشهور در سراسر جهان همواره به دنبال پذیرش عمومی بوده است.»

هم‌چنین، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران کریپتو نیز نسبت به این کلاس دارایی‌ بسیار بدبین شده‌اند؛ 42 درصد از پاسخ‌دهندگانی که تجربه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار کرپیتو را داشتند، اعلام کردند که دیدگاه آن‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال «تا حدودی یا بسیار» منفی شده است.

با این‌که این نظرسنجی دلیل ایجاد چنین دیدگاه منفی را بین ماه‌های مارس و نوامبر مشخص نکرده است، رویدادهای اخیر در صنعت کریپتو علت ایجاد احساسات منفی را به وضوح نشان می‌دهند.

ارزش استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) به رهبری دو کوان در ماه می سال جاری تقریبا به صفر رسید و 44 میلیارد دلار از دارایی‌های سرمایه‌گذاران کریپتو به باد رفت. در ماه جولای نیز شرکت وام‌دهنده‌ی سلسیوس و شمار دیگری از شرکت‌ها ورشکست شدند و به این ترتیب، رقم قابل توجه دیگری از سرمایه‌های مشتریان قفل شد.

ولی در ماه نوامبر، بزرگ‌ترین شوک امسال به بازار کریپتو وارد شد؛ اف‌تی‌ایکس سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در 11 نوامبر (20 آبان) اعلام ورشکستگی کرد و بار دیگر سرنوشت میلیاردها دلار از سرمایه‌های مشتریان و بازار کریپتو را در پرده‌ای از ابهام فرو برد.

همین اتفاقات باعث کاهش شدید اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو شده‌اند. از طرفی، کاهش اعتماد آن‌ها به این بازار، باعث کاهش قیمت‌ها و وخامت بحران نقدینگی در این بازار می‌شود. این بحران نقدینگی نیز باعث متزلزل شدن وضعیت بازار و ورشکستگی شرکت‌های دیگر خواهد شد. 

اکنون قیمت بیت کوین (BTC) به زیر 17,000 دلار سقوط کرده است. اگرچه، برخی از تحلیلگران هم‌چنان اعتقاد دارند، تا پایان سال جاری و اوایل سال 2023 شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال خواهیم بود. در مطالبی با عناوین پیش‌بینی‌ها درباره قیمت بیت‌کوین در 2023 و هدف قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2022 به بیان پیش‌بینی‌های برخی از این تحلیلگران پرداخته‌ایم. 

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 صبح پنج‌شنبه 17 آذر - بیت کوین با 1.21 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,829 دلار معامله می‌شود. ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال نسبت به هفته‌ی گذشته نیز 1.89 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون 323,611,942,680 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت 10:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین