خبر

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم تا کریسمس

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم تا کریسمس

امروز چهارشنبه 16 مهر، بیت کوین و اتریوم دچار افت قیمت شده‌اند. ولی طبق پیش‌بینی مایکل ون‌دی‌پوپ، شاید تا کریسمس شاهد افزایش قیمت این دو باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، با کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال و با توجه به تردیدهای معامله‌گران در بازار، قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در یک محدوده‌ی ثابت در حال نوسان هستند. با این‌که یک جهش جزئی در قیمت‌ها می‌تواند امیدها را برای یک حرکت صعودی قابل توجه زنده نگه دارد، برخی از تحلیلگران هم‌چنان معتقدند بازار کریپتو هنوز به کف قیمت نرسیده و شاید شاهد سقوط هر چه بیش‌تر قیمت‌ها باشیم. برخی دیگر از تحلیلگران نیز ادعا می‌کنند که بازار کریپتو هم‌زمان با سقوط اف‌تی‌ایکس به کف خود رسیده و احتمالا شاهد بازگشت روند خواهیم بود. در مطلب هدف قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2022 به بیان برخی از این تحلیل‌ها پرداخته‌ایم. 

قیمت بیت کوین (BTC) به دلیل نگرانی از وقوع کاپیتولاسیون توسط ماینر‌ها تحت فشار شدیدی قرار دارد - کاپیتولاسیون به وضعیتی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران از روی وحشت و ناامیدی از افزایش قیمت شروع به فروش دارایی‌های خود زیر قیمت بازار می‌کنند. در مقابل، قیمت اتریوم (ETH) علائمی از ثبات و افزایش احتمالی را تا 1,500 دلار نشان می‌دهد.

پس از آن‌که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، حرف‌های دلگرم‌کننده‌ای مبنی بر تغییر موضع سختگیرانه‌ی این نهاد به زبان آورد، هر دو ارز دیجیتال برتر بازار به ترتیب به بالاترین حد اخیر خود یعنی 17,378 دلار و 1,302 دلار رسیدند. با وجود این، شکل‌گیری واگرایی نزولی در بیت‌کوین و اتریوم باعث شده است تا آن‌ها در یکی دو روز اخیر کاهش قیمت را تجربه کنند.

نمودار تکنیکال بیت کوین

طبق پیش‌بینی‌های یکی از تحلیلگران مشهور و محبوب بازار کریپتو به نام مایکل ون دی پوپ، قیمت بیت‌کوین ممکن است به روند صعودی خود ادامه داده و به سطوح بالای 18.3 هزار دلار برسد؛ ولی ابتدا باید مجددا سطوح حمایتی 16.6 هزار دلاری را تست کند. هم‌چنین، این تحلیلگر با اشاره به کف قیمت بیت کوین که پس از سقوط اف‌تی‌ایکس شاهد آن بودیم، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به کف بازار نزولی را قوی دانست. وی در این صورت، صعود قابل توجهی را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب در حوالی ساعت 14:00 روز چهارشنبه 16 آذر، بیت کوین با 1.05 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,836.87 دلار معامله می‌شود. با توجه به پیش‌بینی مایکل ون دی پوپ، می‌توان امیدوار بود که کاهش قیمت در روز جاری صرفا یک دورخیز برای شروع روند صعودی بیت کوین باشد. 

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌چنین، مایکل ون دی پوپ، پیش‌بینی‌ خود را برای قیمت اتریوم نیز ارائه کرده و گفته است، اتریوم پس از بازگشت از کف 1,150 دلار، حرکت قدرتمندانه‌ای را به سمت بالا آغاز خواهد کرد. وی نسبت به بریک‌اوت اتریوم از سطح 1,225 دلار و حرکت آن به سمت 1,350 دلار و سپس به سوی 1,550 دلار بسیار خوش‌بین است.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، اتریوم با 2.06 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,230 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار اتریوم نیز با 2.12 درصد کاهش به 150,617,542,664 دلار رسیده است. اتریوم نسبت به هفته‌ی گذشته 2.81 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار قیمت اتریوم

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت 14:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین