خبر

نشانه‌هایی از احتمال صعود کوانت به 150 دلار

نشانه‌هایی از احتمال صعود کوانت به 150 دلار

کوانت سطح حمایت مهمی را در 111.5 دلار ایجاد کرده و شاید به زودی مقاومت 157 دلاری را تست کند. ارزش این التکوین در یک هفته گذشته 8 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از نیوزبی‌تی‌سی، کوانت (QNT) ارز دیجیتالی با ارزش کل بازار 1.88 میلیارد دلار است که در روزهای اخیر نسبت به برخی از التکوین‌های محبوب‌ بازار عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. ارزش این التکوین ظرف یک هفته‌ی گذشته حدود 8 درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت این التکوین در زمان نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:00 روز سه‌شنبه 15 آذر - با 4.78 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 123.53 دلار رسیده است. ارزش این التکوین نسبت به دو هفته‌ی گذشته حدود 22.5 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت کوانت

این ارز دیجیتال، پیش از فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس و بروز مشکلات بزرگ ناشی از این اتفاق در بازار کریپتو، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته بود و تلاش می‌کرد خود را به بالای منطقه‌ی 160 دلاری برساند.

ولی کوانت پس از فروپاشی اف‌تی‌ایکس ضربه شدیدی خورد و در 14 نوامبر (23 آبان) تا 95.28 دلار سقوط کرد. با وجود این، این ارز دیجیتال از آن زمان تاکنون توانسته وضعیت خود را به خوبی بازیابی کند و قیمت خود را تا بالای 120 دلار افزایش دهد.

طی چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی در نمودار قیمت کوانت تشکیل شده است. این الگو نشان‌دهنده‌ی فعالیت صعودی این ارز دیجیتال است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، کوانت یک پله بالاتر از نیر پروتکل (NEAR) و یک پله پایین‌تر از فایل کوین (FIL) در رده‌ی سی و یکم قرار دارد.

با توجه به قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) کوانت در بالای منطقه‌ی خنثی، چشم‌انداز مثبتی برای مسیر قیمت کوانت مشاهده می‌شود.

کوانت در سه موقعیت مختلف، خطوط حمایت و مقاومت 128 تا 125 دلاری خود را تست کرده است؛ این مسئله نشان می‌دهد معامله‌گران حضور فعالی در تعیین شرایط تکنیکال این التکوین دارند.

کوانت، در 2 دسامبر (جمعه 11 آذر) تلاش کرد از سطح مقاومت 128 دلاری به سمت بالا حرکت کند؛ همین تلاش باعث ایجاد مومنتوم صعودی و الگوی فعلی قیمت آن شده است.

هم‌زمان با افزایش حجم معاملات کوانت، انتظار می‌رود مومنتوم صعودی کنونی این التکوین باعث ایجاد یک جهش 18.5 درصدی و افزایش قیمت آن تا منطقه‌ی مقاومت 155 دلاری شود.

با وجود این، معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که در حال حاضر قصد خرید کوانت را دارند، باید حرکات قیمت این التکوین را به دقت زیر نظر داشته باشند؛ زیرا در صورت کاهش قیمت کوانت به زیر مناطق حمایتی 111.5 و 100 دلاری، تمام پیش‌بینی‌های صعودی بی‌اعتبار خواهند شد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 11:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین