خبر

خبرهای خوش فدرال رزرو برای بیت‌کوین!

خبرهای خوش فدرال رزرو برای بیت‌کوین!

بازار ارزهای دیجیتال امروز، پنج‌شنبه 1 دسامبر/10آذر، تحت تاثیر انتشار اخبار مثبت از طرف فدرال رزرو، صعودی شد. بیت کوین به بالای 17,000 دلار بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، امروز پنج‌شنبه 1 دسامبر/ 10 آذر، بازار کریپتو صبح سبزی را آغاز کرد. پس از آن‌که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، اعلام کرد که ممکن است در ماه دسامبر نرخ بهره به میزان کم‌تری نسبت به گذشته افزایش یابد، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بیش‌تر التکوین‌ها لباس سبز به تن کردند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 8:45 صبح روز پنج‌شنبه 10 آذر - پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، با 1.69 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 17,142 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته نیز 2.70 درصد افزایش یافته است. اتریوم نیز امروز شاهد افزایش قیمت بود. قیمت محبوب‌ترین التکوین بازار نیز با 1.35 درصد افزایش به 1,285 دلار رسیده است. ارزش اتریوم نیز هم‌اکنون نسبت به یک هفته‌ی پیش 6.95 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

بازارهای ارز دیجیتال و سهام نسبت به سخنرانی جروم پاول در موسسه‌ی بروکینگز واکنش مثبتی نشان داده‌اند. وی در این سخنرانی، به تحولات امیدوا‌رکننده‌ای در نرخ تورم اشاره کرد که می‌توانند به افزایش ملایم‌تر نرخ بهره منجر شوند.

البته، بازار کریپتو هم‌چنان تحت تاثیر پس‌لرزه‌های فروپاشی اف‌تی‌ایکس قرار دارد؛ ولی قیمت بیت کوین نسبت به همین خبر خوش فدرال رزرو واکنش مثبتی نشان داد و سرانجام به بالای 17,000 دلار بازگشت. با وجود این، تحلیلگران هم‌چنان نسبت به کاپیتولاسیون بیت کوین هشدار می‌دهند. کاپیتولاسیون به وضعیتی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران از روی وحشت و ناامیدی از افزایش قیمت‌ها، به طور شتاب‌زده اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند.

برخی از تحلیلگران معتقدند، بازار کریپتو هنوز به کف روند نزولی خود نرسیده است. با توجه به این مسئله، میزان زیان‌های دارندگان بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است.

با توجه به نشست رسمی فدرال رزرو در 3 دسامبر (شنبه 12 آذر)، چشم‌انداز آخرین ماه سال 2022 هم‌چنان تاریک و مبهم است. برخی از تحلیلگران هم‌چنان انتظار دارند که سال 2022 نیز مانند بازار نزولی 2018 به اتمام برسد. در عین حال، این امید وجود دارد که با آغاز سال 2023 و با کاهش تورم و تغییر موضع سختگیرانه‌ی فدرال رزرو، روند نزولی کنونی از بازار کریپتو رخت بر بندد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 10 آذر 1401 ساعت 08:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین