خبر

معامله‌گران طلا محتاط باشند!

معامله‌گران طلا محتاط باشند!

در حالی که شاخص دلار آمریکا در سطوحی حدود 106.60 در حالت تثبیت قرار گرفته، طلا مسیر خود را به سمت بالای سطح 1750 دلار در پیش می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی تحلیلی، با نگاهی به رویدادهای روزهای اخیر پیرامون فلزات گرانبها اینگونه نوشت: قیمت طلا (XAU/USD) پس از بهبود معنی‌دار نزدیک به 1748 دلار در جلسه توکیو، قصد دارد با یک حرکت نوسانی، به بالای 1750 دلار تغییر جهت دهد. جالب اینجاست که این فلز گرانبها قبل از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به دلیل نوسانات شاخص دلار آمریکا (DXY) علاقه‌ی خرید را احساس کرد. گفتنی است این بار، سخنرانی رئیس فدرال رزرو تأثیر قابل توجهی دارد، زیرا سرمایه‌گذاران نشانه‌هایی در مورد کاهش شتاب تشدید نرخ بهره دریافت می‌کنند.

شاخص دلار آمریکا پس از یک حرکت نزولی، سطوحی را در حدود 106.60 انتخاب کرده است و انتظار می‌رود که همچنان در حالت تثبیت باقی بماند، زیرا جلسه چهارشنبه نیویورک، جدا از سخنرانی فدرال‌رزرو پاول، کاتالیزورهای اقتصادی مهمی را منعکس خواهد کرد. در کنار آن، معاملات آتی S&P500 برخی از زیان‌های ثبت‌شده در معاملات اولیه‌ی آسیا را جبران کرده است و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز همچنان بالای 3.74 درصد قرار دارد.

شاخص دلار و طلا

از چشم‌انداز داده‌های کلیدی، کاتالیزور اصلی که تأثیر قابل توجهی بر قیمت طلا خواهد داشت، داده‌های استخدامی پردازش خودکار ایالات متحده (ADP) است. بر اساس برآوردهای اولیه، اقتصاد ایالات متحده در مقابل 239 هزار شغل در ماه اکتبر، 200 هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد کرده است. ناگفته نماند که داده‌های نیروی کار همواره با عواقب افزایش نرخ‌های بهره مواجه هستند که به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش رشد اقتصادی در آینده، شرکت‌ها را مجبور به توقف فرآیند استخدام کرده است.

تحلیل تکنیکال طلا با نگاهی به نمودار ساعتی

بررسی نمودار ساعتی حاکی از آن است که قیمت طلا در آستانه‌ی انتشار گزارش‌های کلیدی اقتصادی و سخنرانی فدرال رزرو، در محدوده‌ی 1740 تا 1760 دلار عملکردی جانبی را از خود نشان می‌دهد. میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای (20-EMA) در 1751.00 دلار با دارایی همپوشانی دارد که نشان‌دهنده‌ی ادغام پیش‌رو است.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به طور مداوم در محدوده‌ی 40.00 الی 60.00 در نوسان است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران قبل از وقوع رویدادهای کلیدی، محتاطانه در حاشیه قرار گرفته‌اند.

نمودار ساعتی طلا

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 09:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین