خبر

دستگیری 7 دلال بازار ارز

دستگیری 7 دلال بازار ارز

پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد که هفت نفر از دلالان ارزی دستگیر شدند و 11 میلیون دلار اسکناس تقلبی در بازار ارز تهران نیز کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، براساس اعلام پلیس امنیت اقتصادی فراجا، با اقدامات و هماهنگی های اطلاعاتی و عملیاتی در رهگیری اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی فراجا، شبکه هفت نفره انتقال و توزیع ارز تقلبی در سطح بازار تهران منهدم شد. 

بر این اساس همچنین 11 میلیون دلار اسکناس تقلبی در بازار ارز تهران کشف شد. 

روز جمعه نیز، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از برخورد با اخلال گران بازار ارز خبر داده بود. 

هدایت بهرامی اظهار کرده بود که با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها و انجام کارهای اطلاعاتی چندین عملیات پلیسی برای برخورد با سودجویان و متخلفان به اجرا درآمد که  ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام این اقدامات نسبت به شناسایی سرشاخه‌ها و اخلالگران بازار که من به آنها لقب تروریسم اقتصادی را می‌دهم، اقدام کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، این افراد برای اخلال در بازار ارز اقدام به ایجاد اتاق‌های قیمت گذاری کاذب، خالی فروش و انجام معاملات صوری کرده بودند و از این طریق موجب افزایش قیمت ارز شده بودند. همانطور که می‌دانید بار روانی افزایش قیمت ارز در معیشت مردم و قیمت دیگر کالاها نیز اثرگذار است و در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصادی به سرعت با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها وارد عمل شده و با سودجویان و اخلالگران برخورد کرد. 

براساس اظهارات بهرامی، طی دوهفته اخیر با اقدامات انجام شده ازسوی همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی، با اتاق‌های معاملات فردایی و قیمت گذاری‌های صورتی و کاذب برخورد شد. ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اجرای ۹ مرحله طرح عملیاتی برای برخورد با اخلالگران بازار ارز اقدام به تشکیل ۳۴ پرونده قضایی کرده و ۶۳ متهم را که در میان آنان افراد دانه درشت نیز قرار دارند، شناسایی و بازداشت کردند. 

او از بازدید پلیس از واحدهای صنفی و صرافی‌ها خبر داده و گفته بود، در جریان این بازدیدها با ۱۲ واحد صنفی متخلف برخورد شده و در مجموع سه میلیون و ۳۱۴ هزار عدد انواع واحد ارز از دلالان ارزی نیز کشف و ضبط شد، ارزش ریالی ارزهای کشف شده بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان بود.

بهرامی اظهار کرده بود که با اقدامات پلیس در کنار سایر اقدامات حاکمیتی قیمت ارز کاهش یافته است. 

او درباره ارتباط میان ۶۳ اخلالگر و دلال دستگیر شده با خارج از کشور گفته بود که این موضوع در حال بررسی است.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
یکشنبه 6 آذر 1401 ساعت 15:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین