خبر

در لونا و اف‌تی‌ایکس سرمایه‌گذاری کنید!

در لونا و اف‌تی‌ایکس سرمایه‌گذاری کنید!

عده‌ای سرمایه‌گذاری در کاردانو را خطرناک می‌دانند. ولی بنیانگذار کاردانو آن‌ها را مسخره کرد و از آن‌ها خواست در لونا و اف‌تی‌ایکس سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، بخشی از جامعه‌ی کریپتو طرفداران کاردانو (ADA) را تحت فشار قرار داده و به آن‌ها هشدار می‌دهند که این بلاک چین یک پروژه‌ی خطرناک پانزی بوده و در آستانه‌ی فروپاشی است - طرح پانزی به یک پروژه‌ی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در حقیقت برای کلاهبرداری ایجاد شده باشد. روز گذشته، دو نفر از فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به نام‌های پاول مانوئل و پاتریک توبلر ادعا کردند که برخی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر تصمیم دارند در هیچ‌یک از استارتاپ‌های مرتبط با شبکه‌ی کاردانو سرمایه‌گذاری نکنند. از نظر آن‌ها، حمایت از کسب‌وکارهای مرتبط با کاردانو بسیار پرخطر و غیرمنطقی است. 

پاتریک توبلر در این مورد گفت: «دیروز از طرف یک سرمایه‌گذار ایمیلی دریافت کردم که در آن دقیقا نوشته بود: ما در استارتاپ‌های مرتبط با کاردانو سرمایه‌گذاری نخواهیم کرد. این یک شوخی مسخره است.»

در مقابل، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار بلاک چین کاردانو، این قبیل ادعاها را به سخره گرفت و گفت: «آن‌ها ترجیح می‌دهند سرمایه‌های‌شان را در لونا و اف‌تی‌ایکس (شرکت‌های ورشکسته) وارد کنند.» هاسکینسون همواره در پاسخ‌های خود به منتقدان‌اش از طعنه و شوخی استفاده می‌کند. وی به منتقدان‌اش گفت: «چه‌قدر خوب بود اگر به جای کاردانو در شرکت‌‌های سلسیوس‌، لونا و اف‌تی‌ایکس سرمایه‌گذاری می‌کردید.»

هاسکینسون خطاب به منتقدان‌اش گفت: «همیشه یادتان باشد کاردانو یک پروژه‌ی کلاهبرداری است. خدا را شکر که پروژه‌هایی مانند سلسیوس، لونا و اف‌تی‌ایکس داریم که از اموال‌مان محافظت می‌کنند. جدا لعنت به شما!»

چند ماه پیش، شرکت سلسیوس و بلاک چین ترا لونا بر اثر سوءمدیریت و سودجویی مدیران‌شان دچار ورشکستگی شدند. به تازگی، صرافی اف‌تی‌ایکس نیز به رهبری سم‌ بنکمن فراید ورشکسته شد. با این حال، کاردانو همواره از جانب برخی از افراد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است - این افراد کاردانو را یک پروژه‌ی کلاهبرداری می‌دانند.

علی‌رغم تبلیغات سوء و انتقادهای شدیدی که از شبکه‌ی کاردانو می‌شود، توکن کاردانو (ADA) هم‌چنان با ارزش کل بازار بیش از 10 میلیارد دلار به عنوان هشتمین ارز دیجیتال بزرگ بازار شناخته می‌شود.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 14:45 روز چهارشنبه 2 آذر - کاردانو با 5.31 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.3174 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار کاردانو نیز با 5.29 درصد افزایش به 10,925,765,103 دلار رسیده است. حجم معاملات کاردانو 1.67 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون 347,996,363 دلار است.

نمودار قیمت کاردانو

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 14:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین