خبر

قیمت بیت کوین به کف رسیده است!

قیمت بیت کوین به کف رسیده است!

عبور قیمت بیت کوین به بالای میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای به عنوان اولین نشانه‌ از تغییر روند در بازار تلقی می‌شود. آیا روند نزولی به پایان رسیده؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، بیت کوین (BTC)، پادشاه بازار ارزهای دیجیتال، علی‌رغم کاهش 0.67 درصدی قیمت طی 24 ساعت گذشته، هم‌چنان بالاتر از سطح 20,000 دلار معامله می‌شود. قیمت بیت کوین هم اکنون 2.19 درصد نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش یافته است.

بیت کوین امروز - پنج‌شنبه 12 آبان - توانست به سقف روزانه‌ی 20742.81 دلار برسد؛ البته، این ارز دیجیتال کف قیمت روزانه‌ی 20087.13 دلاری را نیز تجربه کرد. در همین حال، حجم معاملات روزانه‌ی بیت کوین با 43.14 درصد افزایش به رقم 55,757,082,615 دلار رسید.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار کریپتو مدت‌ها است بر سر این موضوع اختلاف نظر دارند که آیا قیمت بیت کوین به کف بازار نزولی خود رسیده است یا خیر. رسیدن بیت کوین به کف بازار نزولی بسیار با اهمیت است. رسیدن به کف بازار نزولی به این معنی است که قیمت بیت کوین قرار نیست بیش از این کاهش یابد. به عبارت دیگر، پس از رسیدن قیمت به کف بازار نزولی، شاهد بازگشت روند و آغاز دوره‌ی صعودی در بازار خواهیم بود.

نمودار هفتگی بیت کوین

با نگاهی به نمودار هفتگی بیت کوین در می‌یابیم، این ارز دیجیتال توانسته است دو کندل هفتگی سبز را به ثبت برساند. قیمت بیت کوین در حال حاضر به خط میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای نزدیک می‌شود.

اگر قیمت بیت کوین به بالای میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای برسد، می‌توان ادعا کرد قیمت بیت کوین به کف بازار نزولی رسیده و بازار کریپتو در هفته‌های آینده روند صعودی تازه‌ای را آغاز خواهد کرد. البته، زمانی می‌توان با اطمینان در این مورد صحبت کرد که خط میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای عبور کرده و به بالای آن برود.

نمودار روزانه بیت کوین

البته، یک سیگنال صعودی مهم نیز در نمودار روزانه‌ی بیت کوین مشاهده می‌شود. خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تازگی از خط میانگین متحرک نمایی 50 روزه عبور کرده و به بالای آن رسیده است. اگر این دو خط طی دو روز آینده به سمت پایین حرکت نکنند، معامله‌گران می‌توانند با اطمینان بیش‌تری وارد پوزیشن لانگ (خرید) شوند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:45 روز پنج‌شنبه 12 آبان - بیت کوین با 0.74 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 20,304 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون به 389,605,081,449 دلار رسیده است. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 12 آبان 1401 ساعت 11:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین