خبر

معاملات آتی گاز طبیعی همچنان در چنگال خرس‌ها

معاملات آتی گاز طبیعی همچنان در چنگال خرس‌ها

موقعیت فعلی قیمت گاز طبیعی، در 5.68 دلار تایید کننده شتاب بالای حرکت نزولی است. چرا که به نظر می‌رسد تقاضا برای هفته آینده نیز ضعیف باقی بماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب سایت «اینوستینگ»، با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل اوایل زمستان، معاملات آتی گاز طبیعی همچنان در حیطه قلمرو خرس‌ها (سرمایه‌گذاران امیدوار به کاهش قیمت‌ها) قرار دارد. در این میان یک حرکت پایدار به بالای 6.4 دلار می‌تواند، امیدهایی را برای معاملات آتی ایجاد کند. چرا که در حال حاضر شرایط آب و هوایی یک شرایط نزولی مساعد برای خرس‌ها (سرمایه‌گذاران امیدوار به کاهش قیمت‌ها) به وجود آورده است.

بی شک شرایط نزولی کنونی شتاب بالاتری نسبت به 14 اکتبر 2022 دارد. و تا زمانی که خرس‌ها در محدوده 6 دلار باشند، همچنان معامله گران با یک سطح مقاومت روانی روبرو هستند. 

نمودار هفتگی گاز طبیعی آتی

در نمودار هفتگی، شاهد ایجاد یک کندل خستگی «Exhaustive Candle» هستیم که شروع یک فرایند فروش از روز 14 اکتبر سال 2022 را اثبات می‌کند. سقوط به کانال زیر 5.7 دلار نیز یک علامت دیگر برای ضعف رو به رشدی است که ممکن است تا پایان این هفته ادامه پیدا کند. به علاوه، با حرکت نزولی «میانگین متحرک جابه جا شده 9 روزه» ( 9 DMA) به زیر «میانگین متحرک جابه جا شده 26 روزه» (DMA 26) یک کراس اوور نزولی ایجاد شده است که می‌تواند قیمت را تا پایان سال به سطوح بسیار پایینی بکشد. که این به نوبه خود نشان دهنده یک نزول طولانی مدت است.

نمودار روزانه گاز طبیعی آتی

همان‌طور که در نمودار روزانه مشاهده می‌کنید، از زمان شکل‌گیری کراس اوور نزولی، قیمت‌ها در رنج بسیار کمتر از «میانگین متحرک جابه جا شده 200 روزه» (200 DMA) معامله می‌شود. پایین آمدن میانگین متحرک جابه‌جا شده 9 روزه و 26 روزه از 200 DMA، مهمترین نشانه جذب فروشندگان در هر نوع حرکت و جهش به کانال بالای 6.068 است.

در نهایت، موقعیت فعلی قیمت، در زمان نوشتن این مقاله (ساعت 9:57 دقیقه روز شنبه 7 آبان)، در 5.68 دلار تایید کننده شتاب بالای حرکت نزولی است. چرا که به نظر می‌رسد تقاضا برای هفته آینده نیز ضعیف باقی بماند.

سقوط بسیار تند به نظر می‌رسد، زیرا تقاضا ممکن است در هفته آینده ضعیف باقی بماند.

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 7 آبان 1401 ساعت 10:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین