خبر

حرکت نزولی قیمت گاز طبیعی

حرکت نزولی قیمت گاز طبیعی

گاز طبیعی توانست به زیر سطح حمایتی 5.10 دلار رسیده و به سمت سطح حمایتی بعدی که در 4.90 دلار قرار دارد، حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، با عقب گرد شاخص دلار طلا به سطح 1640 دلار بازگشت. و مس به 3.45 دلار رسید.

روند قیمت گاز طبیعی

گاز طبیعی امروز بیش از 7 درصد کاهش یافته است زیرا معامله‌گران به گزارش اخیر «آژانس بین المللی انرژی» (EIA) مبنی بر افزایش ذخیره سازی 111 میلیارد فوت مکعبی گاز طبیعی نسبت به هفته گذشته واکنش نشان دادند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی به نفع مصرف بالای گاز طبیعی نبوده است. به طوری که بازارهای گاز طبیعی اروپا به سمت پایین‌ترین سطح چند ماهه حرکت کرده اند. در مجموع، هیچ محرک صعودی برای گاز طبیعی در کوتاه‌مدت وجود ندارد، بنابراین قیمت‌ها تحت فشار قابل توجهی باقی می‌مانند.

نمودار قیمت گاز

گاز طبیعی توانست به زیر سطح حمایتی 5.10 دلار رسیده و به سمت سطح حمایتی بعدی که در 4.90 دلار قرار دارد، حرکت کند. آزمایش موفقیت آمیز این سطح، گاز طبیعی را به سمت حمایت 4.75 دلار سوق خواهد داد. اگر گاز طبیعی به زیر 4.75 دلار کاهش یابد، به سمت سطح حمایتی بعدی در 4.50 دلار خواهد رفت.

در روند صعودی، سطح حمایت قبلی 5.10 دلار به عنوان اولین سطح مقاومت برای گاز طبیعی عمل خواهد کرد. در صورتی که گاز طبیعی به بالای این سطح برود، به سمت مقاومت بعدی در 5.35 دلار حرکت می کند. حرکت بالای 5.35 دلار راه را برای مقاومت بعدی در 5.70 دلار باز خواهد کرد.

نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) تلاش کرد به زیر 83.50 دلار برسد، اما شتاب نزولی خود را از دست داد و به سطح 85.00 دلار بازگشت.

در کوتاه مدت، معامله گران سعی می‌کنند بین نگرانی های رکود اقتصادی و محرک‌های مربوط به احتمال افزایش تقاضای نفت خام چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان تعادل برقرار کنند.

از دیدگاه کلی، نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) همچنان در یک روند نزولی قرار دارد. کاهش تولید اخیر از سوی اوپک پلاس حمایت موقتی را فراهم کرد، اما ترس از رکود فشار قابل توجهی بر بازارهای نفت وارد کرده است. در پاسخ به کاهش تولید اوپک، آمریکا ذخایر استراتژیک نفت خود را روانه بازار کرد. این فروش ذخایر ممکن است به عنوان یک محرک صعودی عمل کند، چرا که میزان ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا(SPR) در حال کاهش است. 

طلا

با عقب‌نشینی دلار در آستانه آخر هفته، طلا به تلاش‌های خود برای عقب‌نشینی از سطح 1640 دلار ادامه می‌دهد. بازدهی خزانه‌داری بالاتر رفته است، اما معامله‌گران طلا افزایش بازدهی خزانه‌داری را نادیده می‌گیرند.

نقره به سمت سطح 19.00 دلار بازگشت، در حالی که پلاتین به سمت 920 دلار حرکت کرد. در همین حال، پالادیوم تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در سطح حمایتی 1950 دلار قرار گرفت.  

تلاش مس برای تسویه بالای 3.45 دلار
مس به رشد خود ادامه داده و به سمت سطح 3.45 دلار حرکت کرد. عقب‌نشینی اخیر دلار آمریکا از بازارهای مس حمایت کرد. لازم به ذکر است که ذخایر مس جهان در سطوح پایینی قرار دارد که ممکن است باعث افزایش حمایت در بازار شود.

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 30 مهر 1401 ساعت 15:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین