خبر

ورود 15 میلیون بشکه از ذخایر نفت آمریکا به بازار

ورود 15 میلیون بشکه از ذخایر نفت آمریکا به بازار

5 اکتبر، سران کشورهای عضو اوپک در وین تصمیم گرفتند که میزان تولید نفت را 2 میلیون بشکه کاهش دهند. آمریکا بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خود را روانه بازار کرد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از تارنمای «اخبار نفت و گاز Oil and Gas news»، بایدن در پی افزایش قیمت گاز، 15 میلیون بشکه دیگر از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) آمریکا را آزاد و روانه بازار می‌کند.

مقامات ارشد دولت بایدن روز سه شنبه اعلام کردند، که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه یعنی امروز (19 اکتبر)، ورود و فروش 15 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت را برای تحویل در ماه دسامبر اعلام خواهد کرد. این تصمیم در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش اهداف تولید و برای کاهش فشار به بازار بوده است. اعلام این خبر در شرایطی است، که تنها سه هفته به انتخابات میان دوره ای در آمریکا باقی مانده است. 

بر اساس بیانیه کاخ سفید، امروز، وزارت انرژی (DOE) این کشور، خبر فروش 15 میلیون بشکه SPR را منتشر خواهد کرد که در ماه دسامبر تحویل داده می‌شود. رئیس جمهور آمریکا از کاهش بی‌سابقه 180 میلیون بشکه ای ذخایر نفت در بهار خبر داد و این فروش آن را تکمیل خواهد کرد. این کاهش به ثبات بازار نفت خام و کاهش قیمت گاز کمک کرده است. علاوه بر این، رئیس‌جمهور از وزارت انرژی این کشور (DOE) خواسته است که در صورت لزوم، برای ورود و فروش بخش دیگری از ذخایر استراتژیک آمریکا در بازار و برای زمستان امسال آمادگی لازم را داشته باشند. 

به نظر می رسد که دولت بایدن قصد دارد، نفت خام ذخایر استراتژیک را در رنج قیمتی 67 تا 72 دلار در هر بشکه خریداری کند. وزارت انرژی آمریکا در حال تکمیل یک سری مقررات جدید است که به آنها امکان می دهد قراردادهای با قیمت ثابت را از طریق یک روش رقابتی و مزایده‌ای برای کالاهایی که در تاریخ های بعدی تحویل داده می‌شوند، تنظیم نمایند.
این استراتژی خرید مجدد ذخایر، به شفاف‌سازی در مورد تقاضای نفت خام در آینده کمک می‌کند. در این بیانیه افزوده شده است که این امر باعث می شود تا کسب و کارها به سرمایه‌گذاری در تولید، افزایش امنیت انرژی ایالات متحده پرداخته و به کاهش هزینه های تمام شده  انرژی کمک کنند.

در همین حال، این تصمیم در واقع پس از تصمیم اوپک پلاس (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) مبنی بر کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت در 5 اکتبر صورت گرفته است. تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید، بزرگترین کاهش تولید و عرضه نفت از ابتدای شیوع کووید-19 محسوب می‌شود. تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای نفت، در پی دیدار اعضای اوپک پلاس در 5 اکتبر در وین صورت گرفت. اکثر کارشناسان بر این باورند که کاهش تولید علیرغم ضرورت آن برای ایجاد ثبات در بازار، منجر به افزایش قیمت ها خواهد شد. 

از زمان اعلام اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت، آمریکا به دنبال گزینه های مناسب جهت پاسخگویی به عربستان در رابطه با این تصمیم است.

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت 09:47
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین