خبر

توقف واریزها و برداشت‌های اتریوم در طول ادغام

توقف واریزها و برداشت‌های اتریوم در طول ادغام

صرافی کوین بیس اعلام کرد در طول فرایند انجام پروژه‌ی ادغام اتریوم، واریزها و برداشت‌های اتریوم (ETH) را متوقف خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، بازیگران و فعالان بزرگ دنیای کریپتو مشتاقانه منتظر آغاز پروژه‌ی «ادغام» هستند. بزرگ‌ترین صرافی کریپتوی آمریکا، کوین‌بیس، برنامه‌های خود را برای انتقال به اتریوم 2.0 یا همان پروژه‌ی ادغام اعلام کرده است. به گفته‌ی بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، پروژه‌ی ادغام اتریوم (ETH) در 15 سپتامبر 2022 (24 شهریور 1401) انجام خواهد شد.

کوین بیس

صرافی کوین بیس در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد، برخلاف تصور رایج، پروژه‌ی ادغام به خودی خود کارمزدها را کاهش نمی‌دهد، بلکه صرفا نقطه‌ی شروعی است برای کاهش سطح کارمزدها؛ زیرا این اکوسیستم برای گسترش طرح مقیاس‌پذیری بلاک چین خود به راه‌اندازی اتریوم 2.0 نیاز دارد. تکمیل پروژه‌ی ادغام توانایی این اکوسیستم را برای مقیاس‌‌پذیری و سازگارتر شدن با برنامه‌های دیفای و زبان‌های برنامه‌نویسی افزایش می‌دهد.

با وجود این، بزرگ‌ترین مزیتی که پروژه‌ی ادغام برای همه آدم‌ها به ارمغان می‌آورد کاهش 99.95 درصدی میزان انتشار کربن است؛ این اتفاق اتریوم را به دومین بلاک چین دوستدار محیط زیست تبدیل کرده و پذیرش جهانی آن را تسهیل می‌کند. در نهایت، کوین‌بیس به کاربران خود اطمینان می‌دهد که «به هر ترتیب از اتریوم 2.0 پشتیبانی خواهیم کرد، زیرا این با رسالت ما برای افزایش آزادی اقتصادی در جهان کاملا هم‌خوانی دارد.»

به علاوه، طبق اطلاعیه‌ای که کوین بیس در حساب رسمی توییتری خود منتشر کرد، اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده که در این پلتفرم که به عنوان ETH2 شناخته می‌شوند، تا اوایل سال 2023 غیر قابل برداشت خواهند شد. انتظار می‌رود پروژه‌ی ادغام و تکمیل فرایند ارتقای شبکه تا اوایل سال 2023 به طول بینجامد. بنابراین طبق اعلام مسئولان کوین بیس هر کاربری که قصد استفاده از اتریوم سهام‌گذاری‌شده (stETH) خود را دارد، تا پیش از شروع پروژه‌ی ادغام باید واریز و برداشت مورد نظر خود را انجام دهد.

به گفته‌ی کوین بیس، این تصمیم برای آن گرفته شده است که از انجام صحیح این ارتقاء به طور کامل اطمینان حاصل شود. کوین بیس در این اطلاعیه گفته است، به دلیل افزایش فعالیت کلاهبرداران در این دوره‌ی زمانی، انجام اقدامات امنیتی اضافه در این مرحله بسیار ضروری است. مسلما در طول این دوره، کلاهبرداران زیادی وجود خواهد داشت که از افراد جامعه‌ی کریپتو بخواهند توکن‌های اتریوم (ETH) خود را برای «ارتقا به اتریوم 2.0» به یک آدرس (جعلی) ارسال کنند.

با این‌که این اقدامات صرفا از روی احتیاط انجام خواهد شد، سهام کوین بیس گلوبال پس از انتشار این پیام 9 درصد دیگر سقوط کرد. علاوه بر این، شرکت کوین بیس در حال التیام دادن زخم‌هایی است در طول زمستان سخت کریپتو بر پیکره‌اش ایجاد شده است.ارزش کنونی سهام کوین بیس نسبت به بالاترین رکورد خود به یک‌پنجم رسیده است، و تصمیم اخیر این شرکت برای توقف واریزها و برداشت‌ها در طول دوره‌ی انجام پروژه‌ی ادغام، هیچ کمکی به رشد ارزش سهام آن نخواهد کرد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 16:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین