خبر

افزایش سطح پذیرش کریپتو در آفریقا

افزایش سطح پذیرش کریپتو در آفریقا

با رشد روزافزون سطح پذیرش کریپتو در قاره‌ی آفریقا، استارت‌آپ‌های کریپتو در حال جذب شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر به این قاره هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، بر اساس داده‌های وب‌سایت نیشن، شرکت‌های بلاک چین آفریقایی در سه ماهه‌ی اول و دوم سال 2022 توانسته‌اند 304 میلیون دلار سرمایه جذب کنند. این شرکت‌ها در کل سال 2021 موفق شده بودند 127 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کردند؛ یعنی این شرکت‌ها در شش ماه نخست سال جاری توانسته‌اند تقریبا سه برابر کل سال 2021 سرمایه جذب کنند.

شرکت‌های مختلف فعال در ارزهای دیجیتال در قاره‌ی آفریقا در سه ماهه‌ی اول سال 2022 موفق شده‌اند 91 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر را به خود جذب کنند. جریان ورودی آن‌ها در سه ماهه‌ی دوم نیز 134 درصد افزایش یافته و به 213 میلیون دلار رسیده است.

کوکوین، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در جزایر سیشل، 150 میلیون دلار سرمایه‌ جمع‌آوری کرده است؛ این یک موفقیت بزرگ در کسب و کار بلاک چین در قاره‌ی افریقا تلقی می‌شود.

هم‌چنین، صرافی جامبو واقع در کشور کنگو 30 میلیون دلار، صرافی والر در آفریقای جنوبی 50 میلیون دلار، صرافی ارزهای دیجیتال مارا و یک استارتاپ در کشور نیجریه نیز به ترتیب، هر کدام 23 میلیون و 10 میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

کشورهای آفریقایی با به کارگیری ابتکارات مختلف توانسته‌اند سطح پذیرش کریپتو را در این قاره به سرعت افزایش دهند. به تازگی، جمهوری آفریقای مرکزی به تبعیت از کشور در حال توسعه‌ی السالوادور، استفاده از بیت کوین (BTC) را به عنوان ارز قانونی، مجاز دانست.

آفریقای مرکزی و بیت کوین

شرکت آدرین لبز، یک شرکت بزرگ حاوی استارت‌آپ‌ها، نیز به تازگی وارد صحنه شده است تا از شرکت‌ها و کارآفرینان آفریقایی در حوزه‌ی بلاک چین، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی کند. از دیگر استارت‌آپ‌های موفقی که به تازگی وارد حوزه‌ی بلاک چین شده‌اند، می‌توان به شرکت‌های ویو در سنگال و اینترسوییچ، یک استارت‌آپ نیجریه‌ای فعال در حوزه‌ی پرداخت‌های دیجیتال، اشاره کرد.

نخستین موسسه‌ی آموزشی بلاک چین در آفریقای شرقی در سال گذشته توسط شرکت جلوریدا آفریکا تاسیس شد تا در مورد مزایا و پیشرفت‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال به مردم محلی آموزش دهد.

گروه‌های دیگری نیز مانند امورگو آفریکا، بازوی تجاری بنیاد کاردانو، بر طیف گسترده‌ای از ابتکارات و نوآوری‌های مختلف جهت افزایش آگاهی و آموزش مردم آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ آن‌ها برای تسریع پذیرش فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در قاره‌ی آفریقا تلاش می‌کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 15:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین