خبر

چگونه در بیت‌کوین، اتریوم، و ترون سرمایه‌گذاری کنیم؟

چگونه در بیت‌کوین، اتریوم، و ترون سرمایه‌گذاری کنیم؟

مناسب‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری در بیت کوین، اتریوم، و ترون چیست؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، با بهبود نسبی وضعیت بازار کریپتو، احتمالا بار دیگر سرمایه‌گذاران خرد و کم‌تجربه وسوسه‌ شوند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. 

همه می‌دانند چگونه باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کار چندان دشواری نیست. شما می‌توانید وارد یک صندوق سرمایه‌گذاری کریپتو شوید؛ یا در سایت‌هایی نظیر پی‌پال، اسکوئر، کش‌اپ و رابین‌هود ارزهای دیجیتال دلخواه‌تان را خریداری کنید. هم‌چنین، می‌توانید یک کیف پول برای خود تهیه کرده و دارایی‌های دیجیتال خود را از صرافی‌های کریپتو خریداری کنید.

ولی وقتی می‌گوییم «چگونه سرمایه گذاری کنیم»، منظورمان استراتژی‌های خاص سرمایه‌گذاری برای هر یک از دارایی‌های دیجیتال‌مان است. در این مطلب، به طور بسیار مختصر به برخی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای سه ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین (BTC) به طور ویژه‌ای صرفا برای سرمایه‌گذاران یا دارندگان بلندمدت مناسب است. با این‌که دائما در اخبار می‌شنویم قیمت بیت کوین چه‌قدر بالا و پایین می‌شود، در حقیقت نسبت به بیش‌تر ارزهای دیجیتال باثبات‌تر است - یعنی میزان نوسان‌های آن نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال کم‌تر است. به این ترتیب، بیت کوین برای معاملات و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت آن‌چنان مناسب نیست، بلکه بیش‌تر برای ذخیره کردن و پس‌انداز پول در آینده مناسب است. با این‌که قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت فراز و فرودهایی داشته باشد، چشم‌انداز بلندمدت آن برای سال‌ها و دهه‌های آینده روشن و صعودی است. بنابراین، با این‌‌‌که بیت کوین برای معاملات روزانه خیلی مناسب نیست، باید بزرگ‌ترین بخش از سبد سرمایه‌گذاری بلند‌مدت‌ کریپتو‌ی‌تان را به بیت کوین اختصاص دهید.

بیت کوین در حال حاضر، با مجموع ارزش بازار 455,656,744,666 دلار، کماکان در صدر فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد. قیمت بیت کوین در لحظه‌ی نگارش این مطلب، 23,882 دلار بوده است. 

نمودار قیمت بیت کوین

اتریوم (ETH) 

اتریوم (ETH) نیز سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت مناسب است. اتریوم هنوز هم از رقبای خود بسیار جلوتر است و انتقال قریب‌الوقوع اکوسیستم آن از اثبات کار به اثبات سهام - و حذف ماینینگ - آن را برای سرمایه‌گذارانی که نگران محیط زیست هستند، بیش از پیش جذاب‌ می‌کند. اتریوم مسلما کمی پرنوسان‌تر از بیت کوین است، بنابراین شاید بهتر باشد بخش کم‌تری از سبد ارزهای دیجیتال خود را - در مقایسه با بیت کوین - به این التکوین اختصاص دهید. به این ترتیب، اگر اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد، شما توانسته‌اید با سرمایه‌گذاری کم‌تر، بازده‌ی بیش‌تری کسب کنید، و اگر در مقایسه با بیت کوین عملکرد ضعیفی‌تری داشته باشد، شما آن‌چنان در معرض ریسک قرار نداشته‌اید.

اتریوم در حال حاضر، با مجموع ارزش بازار 231,258,398,867 دلار، در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار  کماکان در جایگاه دوم قرار دارد. قیمت اتریوم در لحظه‌ی نگارش این مطلب، 1,896 دلار بوده است. 

نمودار قیمت اتریوم

ترون (TRX)

ترون (TRX) از اتریوم نیز پرریسک‌تر و پرنوسان‌تر است. در مورد این قبیل ارزهای دیجیتال باید از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت استفاده کنید و حتی اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید، می‌توانید وارد معاملات روزانه شوید. در مورد این دارایی‌های بی‌ثبات‌، همیشه باید سعی کنید آن‌ها را در کف بخرید و در سقف بفروشید، نه این‌که به فکر خرید و هودل کردن (نگه داشتن ارز دیجیتال برای مدت طولانی) باشید. ترون (TRX) برای معامله‌گرانی که از نوسان‌ها استفاده می‌کنند و برای رسیدن به سود در کوتاه‌مدت با موقعیت‌های اشباع خرید/ اشباع فروش بازی می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی است. اندیکاتورهای تکنیکال مانند مکدی، شاخص قدرت نسبی، و بولینجر در تصمیم‌گیری برای زمان ورود و خروج‌تان از معامله بسیار مفید و کارآمد هستند.

ترون در حال حاضر، با مجموع ارزش بازار 6,481,373,661 دلار، در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در جایگاه شانزدهم قرار دارد. قیمت ترون در لحظه‌ی نگارش این مطلب، 0.07 دلار بوده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 13:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین