خبر

چهارشنبهٔ نوسانی ارزهای آسیا

چهارشنبهٔ نوسانی ارزهای آسیا

با توجه به همبستگی منفی بین ریسک‌پذیری و دلار آمریکا، ارزهای آسیایی همچون دلار استرالیا و نیوزلند امروز با نوسان مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، دلار استرالیا و نیوزلند در روز چهارشنبه در آسیا نوسان داشتند، قبل از اینکه در همان جایی که شروع شده بودند به پایان برسند، که کمی هیجان را قبل از انتشار صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر روز ایجاد کرد.

کیوی پس از اینکه بانک مرکزی نیوزلند نرخ‌ها را به میزان 50 واحد پایه (bps) افزایش داد و به نیاز به پیش‌برد زمان‌بندی افزایش نرخ در آینده اشاره کرد، به 0.6383 دلار رسید.

این ارز سپس سودهای خود را کاهش داد و آخرین بار 0.28 درصد بالاتر به 0.6361 دلار رسید.

جیسون وونگ، استراتژیست ارشد بازار در BNZ، که گفت مسیر نرخ رسمی نقدینگی حاکی از افزایش 50 واحدی دیگر در ماه اکتبر است، گفت: «این (اظهارات RBNZ) به‌طور حاشیه‌ای در سمت جنگ‌طلب بود، به اندازه‌ای که فشار بر نرخ‌ها را حفظ کرد.»

در سراسر دریای تاسمان، دلار استرالیا تا 0.5 درصد کاهش یافت، زیرا داده‌ها نشان داد افزایش دستمزد استرالیا پیش‌بینی‌های خود را از دست داده و به شدت از تورم عقب مانده است. بعداً این ضررها را کاهش داد و 0.15% کاهش یافت و کمی بالاتر از سطح نمادین 0.7 دلار عقب ماند.

دلار استرالیا

در جاهای دیگر، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی دنبال می‌کند، کسری پایین‌تر در 106.3 بود که در روز سه‌شنبه تقریباً بدون تغییر به پایان رسید.

این شاخص پس از حد پایین‌تر از انتظار تورم در ایالات متحده، بیشتر زمین‌هایی را که هفته گذشته از دست داده بود، احیا کرده است، اما همچنان در سطح 109.29 در اواسط جولای قرار دارد.

ری آتریل، رئیس جهانی استراتژی FX در ملی استرالیا، گفت: «تقویت فدرال رزرو با بازار در روزها و هفته‌های اخیر این بوده است که آنها (فدرال رزرو) با دیدگاه بازار مبنی بر کاهش نرخ بهره در سال 2023 موافق نیستند.»

بنابراین، اگر مواردی در این دقایق وجود داشته باشد که مخالف این تصور باشد، و منجر به قیمت‌گذاری مجدد منحنی نرخ در ایالات متحده برای سال 2023 شود، می‌تواند کاتالیزوری برای معکوس‌کردن ضعف دلار آمریکا باشد که مشخصه ماه گذشته یا ماه گذشته بوده است.

او گفت همچنین از آنجایی که در ماه‌های اخیر همبستگی منفی بین ریسک‌پذیری و دلار آمریکا وجود داشته است، همچنین نکته قابل توجه این است که آیا افزایش اخیر بازار سهام ادامه خواهد داشت یا خیر؟

یورو پس از کاهش سودهای کوچک یک شبه، در 1.0180 دلار ثابت بود و استرلینگ آخرین بار به 1.21225 دلار رسید که 0.2 درصد بالاتر از آمار تورمی که انتظار می‌رود داغ باشد.

ین ژاپن در 134.1 بود که تغییر کمی در تجارت آسیایی داشت. این ارز یکی از ذینفعان اصلی کاهش ارزش دلار بوده و در هفته گذشته به 131.7 دلار در هر دلار رسیده است، اما از آن زمان برخی از این سودها را پس داده است.

در ارزهای رمزنگاری‌شده، بیت کوین دوباره در حدود 24000 دلار در نوسان بود که از بالاترین سطح دو ماهه 25200 دلاری که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود کاهش یافت.

بیت کوین

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 12:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین