خبر

آیا طلا شانس صعود دارد؟

آیا طلا شانس صعود دارد؟

در حالی که جذابیت دلار تحت فشار، به عنوان دارایی امن کاهش می یابد، طلا برای بار اول در این هفته شانسی برای صعود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا برای اولین بار تاکنون در این هفته در حال افزایش است، زیرا گاوها شانس خود را امتحان می‌کنند تا به دقایق نهایی فدرال رزرو بروند. سرمایه‌گذاران در میان داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده و امید به محرک‌های چینی که جذابیت دلار آمریکا به عنوان دارایی امن را کاهش می‌دهد، محتاطانه خوش‌بین هستند. لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین از مقامات محلی شش استان کلیدی که 40 درصد اقتصاد را تشکیل می‌دهند، خواست تا اقدامات حامی رشد را تقویت کنند. دلار آمریکا تحت فشار فروش مجدد قرار دارد و در میان تغییر موقعیت چند دقیقه‌ای قبل از فدرال رزرو، فروش قبلی را از بالاترین سطح سه هفته‌ای افزایش داد. در همین حال، ارزهای پرریسک‌تر مانند استرالیا، پوند و دلار کیوی به روند بهبود خود ادامه می‌دهند، زیرا سرمایه‌گذاران آخرین موضع جنگ‌طلبانه RBNZ را هضم می‌کنند.

دلار استرالیا و پوند

با این حال، باید دید که آیا افزایش مجدد قیمت XAU/USD ادامه خواهد داشت، زیرا همه نگاه‌ها به سمت صورتجلسات خرده‌فروشی ایالات متحده و FOMC در جولای معطوف می‌شود. این دقایق احتمالاً تأیید می‌کند که فدرال رزرو در مسیر انقباض خود برای مهار تورم باقی می‌ماند، اگرچه اشاراتی در مورد اندازه افزایش نرخ در آینده کلید تداوم روند صعودی اخیر دلار آمریکا خواهد بود، که به طور بالقوه تاثیر قابل توجهی بر روی فلز درخشان خواهد داشت.

در روز سه‌شنبه، XAU/USD متحمل زیان‌های خفیفی شد و به پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته در 1772 دلار رسید، حتی در شرایطی که دلار آمریکا به شدت در بحبوحه‌ی تغییر مثبت در تمایل ریسک اصلاح شد. سهام در ایالات متحده به دنبال درآمد قوی، تولید صنعتی و داده‌های مجوزهای ساختمانی افزایش یافت. افزایش احساسات به بهبود بازدهی خزانه‌داری آمریکا کمک کرد و بر قیمت بدون بازده طلا تأثیر منفی گذاشت. خوش بینی مجدد پیرامون سلامت اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سپتامبر را به حدود ۴۳ درصد در مقابل حدود ۳۸ درصدی که قبلا مشاهده شده بود، افزایش داد.

چشم انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

از نظر فنی، قیمت طلا به دنبال بهبودی دوباره به سطح بالاتر از میانگین متحرک روزانه 50 روزه (DMA) است که اکنون در 1779 دلار است.

برای احیای بازیابی به آستانه 1800 دلار، یک شکست پایدار بالاتر از دومی مورد نیاز است. بالاترین قیمت ماهانه 1808 دلار سپس در رادار خریداران ظاهر خواهد شد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) اندکی بالاتر از خط وسط قرار گرفته است که توجیه‌کننده‌ی آخرین صعود در فلز است.

از طرف دیگر، عدم موفقیت در یافتن پذیرش بالای سد 50-DMA باعث شروع یک روند نزولی تازه به سمت 21-DMA رو به بالا در 1762 دلار خواهد شد.

پیش از آن، فروشندگان یک بار دیگر رقم گرد 1770 دلاری را به چالش خواهند کشید. اگر فشار فروش افزایش یابد، آزمایشی برای پایین‌ترین سطح 1754 دلاری 3 آگوست روی میز خواهد بود.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 12:18
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین