خبر

طلا، تثبیت سرخ

طلا، تثبیت سرخ

پیرو ضعف گسترده دلار آمریکا، قیمت طلا در ضرر هفتگی حدود 1778 دلار تثبیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در بحبوحه‌ی ضعف گسترده دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه اروپا، ضرر هفتگی را در حدود 1778 دلار تثبیت کرد. در انجام این کار، معامله‌گران XAU/USD همچنین حالت محتاطانه صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را به تصویر می‌کشند.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) قبل از اینکه از 106.94 معکوس شود، با 0.10 درصد کاهش نزدیک به پایین‌ترین سطح روزانه 106.35، به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر بازگرداند. زیان DXY را می‌توان به آماده‌سازی بازار برای خرده‌فروشی امروز ایالات متحده در ماه جولای مرتبط دانست که انتظار می‌رود 0.1% در مقابل 1.0% قبل و همچنین دقایق فدرال رزرو باشد. شایان ذکر است که ضعف اخیر در داده‌های ایالات متحده، امیدهای جنگ‌طلب فدرال رزرو را به چالش می‌کشد، که به نوبه‌ی خود فشار نزولی بر دلار آمریکا وارد می‌کند و به نفع خریداران طلا است.

در جاهای دیگر، لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین اخیراً از طریق روزنامه پرچم‌دار حزب کمونیست پیپلز دیلی، از مقامات محلی شش استان کلیدی که حدود 40 درصد از اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند، خواست تا اقدامات حامی رشد را تقویت کنند. روز چهارشنبه، رئیس‌جمهور شی جین پینگ و برنامه‌ریز دولتی کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) آمادگی خود را برای اقدامات بیشتر برای مبارزه با ترس از رکود نشان دادند.

ترس از رکود

با توجه به موقعیت کشور اژدها به عنوان بزرگترین مصرف کننده کالا در جهان، هر گونه منفی برای پکن بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. با این حال، آخرین افزایش قیمت XAU/USD می‌تواند به خوبی با این تفکر مرتبط باشد که امید به محرک‌های بیشتر می‌تواند تقاضای فلز بیشتر از چین را افزایش دهد.

در حالی که این احساسات را به تصویر می‌کشد، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده باعث کاهش بازگشت روز گذشته می‌شود در حالی که S&P 500 Futures از بالاترین سطح چهار ماهه خود عقب نشینی می‌کند.

با نگاه به آینده، داده‌های ایالات متحده و صورتجلسات فدرال رزرو می‌توانند حرکت XAU/USD را هدایت کنند، در حالی که سرفصل های مربوط به چین و رکود نیز برای مسیرهای روشن مهم خواهند بود.

تحلیل تکنیکال

شکست صعودی واضح خط مقاومت هفتگی الگوی کوتاه‌مدت نزولی نمودار صعودی گوه‌ای را تایید می‌کند که به نوبه‌ی خود قیمت طلا را به سمت قله 1805 دلاری روز جمعه هدایت می‌کند.

با این حال، مانع 200-HMA نزدیک به 1787 دلار می‌تواند گاوهای XAU/USD را به چالش بکشد. اوج ماهانه حدود 1808 دلار نیز به عنوان یک مقاومت صعودی عمل می‌کند.

از طرف دیگر، مقاومت تبدیل به حمایت نزدیک به 1777 دلار، قبل از حمایت گوه اعلام‌شده، نزدیک به 1770 دلار در زمان انتشار، برای محدود کردن نزول کوتاه‌مدت XAU/USD قرار دارد.

پس از آن، 1765 دلار و پایین‌ترین قیمت ماهانه 1754 دلار توجه فروشندگان طلا را به خود جلب خواهد کرد.

طلا: نمودار ساعتی

نمودار ساعتی طلا

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 10:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین