خبر

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری گوگل در بلاک‌چین

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری گوگل در بلاک‌چین

گوگل سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در بلاک‌چین کرده است؛ شرکت‌های بزرگی نظیر مورگان استنلی، سامسونگ، و گلدمن ساکس نیز در بلاک‌‌چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، گزارش جدیدی که توسط موسسه‌ی بلاک‌دیتا در 17 آگوست (26 مرداد) منتشر شد، نشان می‌دهد شرکت مادر گوگل، آلفابت، در مقایسه با سایر شرکت‌های بزرگ‌ دنیا، بیش‌ترین سرمایه را وارد صنعت بلاک چین کرده است؛ این شرکت بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ میلیارد دلار در بلاک چین سرمایه‌گذاری کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت آلفابت (گوگل) در مقایسه با 40 شرکت بین‌المللی و بزرگ جهان، بیش‌ترین میزان سرمایه‌گذاری را در حوزه‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال انجام داده است.

این شرکت 1.5 میلیارد دلار در صنعت بلاک چین سرمایه گذاری کرده است؛ درصد بالایی از این سرمایه‌گذاری در چهار شرکت فعال در صنعت بلاک چین از جمله پلتفرم دارایی‌های دیجیتال فایربلاکس، شرکت دپر لبز (شرکت بازی‌سازی در وب3)، شرکت تامین‌کننده‌ی زیرساخت‌های بیت کوین به نام ولتاژ و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دیجیتال کارنسی گروپ انجام شده است.

سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری شرکت گوگل در صنعت بلاک بسیار کم‌تر از سال جاری بود - تنها حدود 601.4 میلیون دلار. گوگل در سال گذشته بر 17 شرکت فعال در حوزه‌ی بلاک چین، از جمله دپر لبز، الچمی، بلاک‌چین‌دات‌کام، سلو ، هلیوم و ریپل سرمایه‌گذاری کرده بود.

نکته‌ی قابل توجه این است که سایر شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی جهان نیز هم‌سو با شرکت بزرگ گوگل (آلفابت) سطح سرمایه‌گذاری‌های‌شان را در صنعت بلاک چین به شدت افزایش داده‌اند؛ این شرکت‌ها در سال جاری مجموعا 6 میلیارد دلار در بلاک چین سرمایه گذاری کرده‌اند؛ در حالی که میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها بین ژانویه 2021 تا سپتامبر 2021 حدود 1.9 میلیارد دلار و در کل سال 2020 تنها 506 میلیون دلار بود.

سرمایه گذاری در بلاک چین

از جمله دیگر شرکت‌های بزرگ جهان که در صنعت بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توان به شرکت مدیریت دارایی بلک‌راک با سرمایه گذاری 1.17 میلیارد دلاری، شرکت سرمایه‌گذاری مورگان استنلی با سرمایه‌گذاری 1.11 میلیارد دلاری و شرکت الکترونیک سامسونگ با سرمایه‌گذاری در مجموع 979.2 میلیون دلار اشاره کرد.

شرکت‌هایی مانند گوگل، مورگان استنلی و بلک راک رویکرد محدودتری را اتخاذ کرده و تنها در دو یا سه شرکت در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ولی سامسونگ از این نظر نسبت به سایرین فعال‌تر بوده و بر 13 شرکت مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت 10:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین