خبر

آیا روند فعلی طلا محدود می‌شود؟

آیا روند فعلی طلا محدود می‌شود؟

گرچه طلا امروز به دلیل ثبات نسبی در بازارهای مالی اندکی تضعیف شد، اما به دلیل برخی از عوامل روند نزولی آن محدود می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز سه‌شنبه کاهش یافت و بخشی از حرکت مثبت قوی روز قبل را کاهش داد و به بالاترین سطح یک ماهه هفته گذشته نزدیک شد. XAU/USD در اولین جلسه اروپا در حالت تدافعی باقی می‌ماند و در حال حاضر در منطقه 1785 دلاری معامله می‌شود که بیش از 0.15 درصد در روز کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد نشانه‌های ثبات در بازارهای سهام، طلای امن را تضعیف می‌کند، اگرچه ترکیبی از عوامل باید به محدودکردن روند نزولی کمک کند. نگرانی‌های فزاینده از رکود اقتصادی، همراه با تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان، هر گونه حرکت خوش‌بینانه در بازارها را مخفی نگه می‌دارد. جدای از این، کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده همچنان بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد که به نوبه‌ی خود، حمایت از کالای دلاری را نشان می‌دهد. با این حال، در میان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو مسیر سختگیرانه سیاست تهاجمی خود را حفظ خواهد کرد، به نظر می‌رسد گاوها تمایلی به شرط‌بندی‌های تهاجمی ندارند.

تمایل گاوها به شرط‌بندی تهاجمی
در واقع، بازارها با احتمال 70 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را 75 واحد در ثانیه افزایش دهد. این شرط‌بندی با اظهارات میشل بومن، رئیس فدرال رزرو در روز شنبه، تأیید شد و گفت که بانک مرکزی ایالات متحده باید در جلسات آتی افزایش ۷۵ واحدی در ثانیه را برای بازگرداندن تورم در نظر بگیرد. این به نوبه‌ی خود به عنوان یک باد مخالف برای طلای بدون بازده عمل می‌کند. سرمایه‌گذاران ممکن است از شرط‌بندی تهاجمی خودداری کنند و ترجیح دهند پیش از آخرین آمار تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده، که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، در حاشیه حرکت کنند.

گزارش CPI ایالات متحده برای سرنخ‌های تازه در مورد چشم‌انداز سیاست کوتاه‌مدت فدرال رزرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. این می‌تواند نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار داشته باشد و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای فلز گرانبها کمک کند. در این میان، بازده اوراق قرضه ایالات متحده باعث افزایش تقاضای دلار در میان نبود انتشارات اقتصادی متحرک بازار مربوطه از این میزان خواهد شد. جدای از این، احساسات ریسک بازار گسترده‌تر باید فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت را در اطراف طلا ایجاد کند. با این حال، حرکت اخیر قیمت محدود به محدوده، به بلاتکلیفی در میان معامله‌گران اشاره دارد و احتیاط را تضمین می‌کند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین