خبر

طلا در ادامهٔ راه

طلا در ادامهٔ راه

طلا و فلزات گرانبها به دلیل نوسانات بازارهای سهام، امروز به افزایش‌های اخیر خود ادامه دادند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به افزایش‌های اخیر ادامه داد زیرا نوسانات در بازارهای سهام در آستانه ثبت تورم آمریکا در هفته جاری باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد.

در ساعت 2150 ET (0151 GMT)، طلای نقدی اندکی کاهش یافت و به 1785 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلا حدود 1801 دلار بود. هر دو معیار در روز دوشنبه نزدیک به 1 درصد افزایش یافتند، زیرا عدم اطمینان در مورد داده‌های تورم CPI آینده ایالات متحده باعث کاهش ارزش دلار شد.

سایر فلزات گرانبها نیز سودهای اخیر را حفظ کردند. معاملات آتی پلاتین پس از افزایش 1.7 درصدی در روز دوشنبه 0.1 درصد سقوط کرد، در حالی که آتی نقره پس از افزایش نزدیک به 5 درصدی، 0.4 درصد کاهش یافت.

بازارهای سهام ایالات متحده در روز دوشنبه شاهد یک جلسه نوسانی در میان توده‌های متفاوتی از سود بودند که باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد. سرمایه‌گذاران نیز پیش از انتشار آمار تورم در اواخر این هفته، بین رشد و بازی ارزش گیر افتاده‌اند.

داده‌های تورم

اکنون تمرکز روی داده‌های CPI ایالات متحده برای ماه ژوئیه است که قرار است چهارشنبه باشد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در مقایسه با 9.1 درصد در ژوئن، کاهش 8.7 درصد خواهد بود. کاهش بیشتر از حد انتظار تورم احتمالاً انتظارات افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش می‌دهد و برای قیمت طلا مثبت خواهد بود.

اما قرائت قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده را تقویت کند، معامله‌گران بیشتری را به سمت دلار سوق دهد و بیشتر بازارهای فلزی را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال، احتمالاً تورم در ماه‌های آینده در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته باقی می‌ماند و این امر باعث می‌شود فدرال رزرو ادامه سیاست‌های پولی را سخت‌تر کند.

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس در روز سه‌شنبه با 0.5 درصد کاهش به 3.5680 دلار در هر پوند رسید، پس از افزایش 1.3 درصدی در روز دوشنبه. قیمت مس در سال جاری در بحبوحه نشانه‌هایی از کندی فعالیت‌های صنعتی در سراسر جهان تا حد زیادی کاهش یافته است.

اما جهش غیرمنتظره در داده‌های صادرات چین در این هفته به کاهش برخی نگرانی‌ها در مورد تقاضای جهانی کمک کرد. اشتهای چینی‌ها برای این فلز صنعتی نیز با وجود کاهش فعالیت‌های تولیدی ناشی از مجموعه‌ای از قرنطینه‌های مرتبط با کووید، همچنان قوی است.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین