خبر

اپل ۹۵ میلیون واحد سری آیفون ۱۴ را روانه‌ی بازار خواهد کرد

اپل ۹۵ میلیون واحد سری آیفون ۱۴ را روانه‌ی بازار خواهد کرد

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از Taiwan Economic Times، اپل به تأمین‌کنندگان خود اطلاع داده که در شرایط فعلی انتظار دارد سری آیفون ۱۴ بهتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، به فروش برسد. به همین جهت این شرکت قصد دارد میزان تولید گوشی‌های جدید خود را از ۹۰ به ۹۵ میلیون دستگاه افزایش دهد.

تصویر لو رفته از آیپد ۱۰ نشان می‌دهد تبلت اقتصادی اپل تغییرات خوبی خواهد داشت

بر اساس این گزارش، اپل به تأمین‌کنندگان خود اعلام کرده که تعداد تولید آیفون‌‌های ۱۴ را به ۹۵ میلیون دستگاه افزایش دهند که این موضوع در مقایسه با انتظارات قبلی این شرکت، افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. با استناد به این گزارش، انتظار می‌رود که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، فراوان‌ترین مدل موجود بین گوشی‌های این سری جدید اپل لقب بگیرد. اپل ماه گذشته نیز چنین تصمیمی را مد نظر خود قرار داده بود و به تأمین‌کنندگان خود گفت که سری آیفون ۱۴ فروش بهتری نسبت به سری آیفون ۱۳ خواهد داشت.

گزارش‌های متعدد ادعا می‌کنند که تولید آزمایشی سری آیفون ۱۴ شروع شده و غول فناوری آمریکایی قصد دارد تولید انبوه این گوشی‌های هوشمند را در ماه جاری آغاز کند. کارشناسان حوزه‌ی فناوری اکثراً معتقدند که اگر اقتصادهای بزرگ وارد رکود اقتصادی شوند، سری آیفون ۱۴ اپل می‌تواند در سطح جهانی صنعت گوشی‌های هوشمند بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارد.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد بازار گوشی‌های هوشمند این روزها چندان داغ نیست، اما اپل نتایج درخشانی را در مقوله‌ی فروش گوشی‌های هوشمندش به دست آورده و این موضوع از بیشتر شدن تقاضا برای سری آیفون ۱۳ نسبت به ماه‌های قبل به خوبی مشخص است. همچنین گفته می‌شود که تأمین‌کنندگان قطعات اپل کار خود را برای تأمین قطعات نسل بعدی سری آیفون‌ شروع کرده‌اند.

از طرفی نیز ظاهراً تأمین‌کنندگان اپل با مشکلاتی برای تأمین به موقع قطعات سری آیفون ۱۴ دست و پنجه نرم می‌کنند. به عنوان مثال، پیش‌تر وب‌سایت DigiTimes اعلام کرده بود که اپل با وجود انتظار تقاضای زیاد برای این سری، سفارشات آیفون ۱۴ را ۱۰ درصد کاهش خواهد داد. این مشکل در واقع از زمانی شروع شد که تأمین کننده‌ی اصلی اپل یعنی شرکت TSMC، وظیفه‌ی تأمین سفارشات سه مشتری بزرگ دیگر را برعهده گرفت تا شرایط کمبود تراشه بیش از پیش گریبان‌‌گیر این شرکت شود.

  • اپل در حال آماده‌سازی رویداد از پیش ضبط‌شده آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ است

سری آیفون 14

پیش‌تر نیز آقای «کو»، تحلیلگر معروف اپل، در گزارشی به مشکلات کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون ۱۴ اشاره کرد که باعث ترک خوردن برخی از لنزهای این گوشی هوشمند شد. این مشکل موجب شد تا اپل سفارشات دوربین آیفون ۱۴ را به یک تأمین‌‌کننده‌ی دیگر واگذار کند.

به طور کلی کارشناسان معتقدند که این مشکلات ایجاد شده، تأثیری در برنامه‌ریزی‌های اپل نخواهد داشت و گوشی‌های هوشمند این سری بدون تأخیر اواخر شهریور ماه امسال به کاربران معرفی خواهند شد. اما گمانه‌زنی در مورد قیمت گوشی‌های این سری همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود که قیمت سری آیفون ۱۴ ممکن است ۱۰۰ دلار افزایش یابد. پیش‌نیز یک افشاگر قیمت‌های اولیه‌ی سری آیفون ۱۴ اپل را به اشتراک گذاشت که طبق آن کاربران باید ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۴، ۸۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ مکس (آیفون ۱۴ پلاس)، ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو مکس بپردازند. در واقع اپل بر این باور است که کاربران باید افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت قطعات اولیه این محصولات را بپردازند. باید دید در نهایت سری آیفون ۱۴ با چه قیمتی روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

  • کو: اپل تولید سری آیفون ۱۴ را به طور هم‌زمان در هند و چین آغاز می‌کند

منبع: Macrumors

منبع:
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین