خبر

چالشی برای خریداران طلا

چالشی برای خریداران طلا

با توجه به مثبت‌بودن خفیف در بازارهای مالی، قیمت طلا امروز با غلبه بر ضررهای روزانه عقب‌نشینی اصلاحی خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) برای غلبه بر ضررهای روزانه با آخرین جهش به 1786 دلار در اوایل صبح روز سه شنبه در اروپا تلاش می‌کند. عقب نشینی اصلاحی این فلز می‌تواند به خوش‌بینی محتاطانه بازار و بازدهی ضعیف اخیر مرتبط باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که شرط‌بندی‌های جنگ طلب فدرال رزرو و روحیه محتاطانه پیش از شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در روز چهارشنبه، اخیرا خریداران فلز زرد را به چالش می‌کشد.

مثبت‌بودن خفیف اخیر در بازارها می‌تواند به داده‌های فروش خودرو در چین در ماه جولای مرتبط باشد. کشور اژدها در فروش خودروهای سواری در ماه جولای به ازای هر CPCA بدنه صنعت خودروی چین، 20.1 درصد افزایش سالانه داشته است. با در نظر گرفتن وضعیت پکن به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان، داده‌ها تأثیر مضاعفی بر قیمت XAU/USD داشتند.

علاوه بر این، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده در حدود 2.75٪ غیرفعال باقی می‌ماند، پس از نزدیک به هفت واحد پایه (bps) از نزول روز دوشنبه و 14 واحد در ثانیه در روز جمعه. همین امر شاخص دلار آمریکا (DXY) را پیش از بهره‌وری غیرکشاورزی ایالات متحده و هزینه‌های کار واحد برای سه ماهه دوم (Q2) به چالش می‌کشد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بهره‌وری غیرکشاورزی ایالات متحده می‌تواند از 7.3- درصد به 4.6- درصد افزایش یابد، در حالی که هزینه‌های کار واحد ممکن است به 9.5 درصد در مقابل 12.6 درصد در قرائت‌های قبلی کاهش یابد.

شاخص قیمت دلار

با این حال، تقریباً 70 درصد احتمال می‌رود که افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر، به ازای هر قرارداد آتی صندوق فدرال رزرو، به گزارش مشاغل قوی روز جمعه در ایالات متحده و فداسپیک جنگجو برای به چالش کشیدن خریداران طلا بپیوندد. در همین راستا، آمریکا و چین می‌توانند بر سر مشکلات تایوان و رکود اقتصادی درگیر شوند.

در میان این سناریوها، S&P 500 Future به دنبال عملکرد متفاوت وال استریت، حدود 4150 تا زمان چاپ افزایش می‌یابد.

با توجه به وجود تعداد مشاغل درجه دوم در ایالات متحده، قیمت‌های XAU/USD ممکن است قبل از داده‌ها ضعیف باقی بماند. با این حال، توجه عمده به CPI ایالات متحده و همچنین کاتالیزورهای ریسک فوق‌الذکر برای مسیرهای روشن معطوف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال

قیمت طلا از اواسط ژوئن از خط مقاومت شیب‌دار نزولی عقب نشینی کرد زیرا RSI (14) با حرکت قیمت واگرا می‌شود که نشان‌دهنده‌ی ضعف بیشتر XAU/USD است.

با این حال، همگرایی خط حمایت دو هفته‌ای و اصلاح فیبوناچی 50 درصدی نزولی ژوئن تا جولای، در حدود 1780 دلار، نزولی کوتاه‌مدت فلز را به چالش می‌کشد.

حتی اگر قیمت به زیر 1780 دلار کاهش یابد، 50-SMA و یک خط روند شیب‌دار صعودی از 21 ژوئیه، نزدیک به 1767 دلار، برای مشاهده نزول بیشتر بسیار مهم خواهد بود.

از طرف دیگر، ترخیص صعودی خط مقاومت نزولی هفت هفته‌ای، در حدود 1792 دلار تا زمان چاپ، نیاز به اعتبارسنجی از سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8 درصدی 1803 دلار دارد تا خریداران را فراخواند.

‌به طور کلی، قیمت طلا ضعیف است، اما اتاق نزولی محدود به نظر می‌رسد.

طلا: نمودار چهار ساعته

نمودار 4 ساعته قیمت طلا

روند: نزولی محدود مورد انتظار است.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین