خبر

قیمت دلار سردرگم شد /پیش بینی قیمت دلار از مسیر برجام

قیمت دلار سردرگم شد /پیش بینی قیمت دلار از مسیر برجام

اقتصادنیوز : با اینکه برخی از مهره های اصلی برجام نسبت به توافق هسته ای خوشبین بودند اما اختلاف بر سر نتیجه مذاکرات هسته ای بازار دلار را سر درگم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز تهران در این چند روز اخیر به دقت اخبار مذاکرات وین را دنبال کرد. دیپلمات های ایران ، اروپا و آمریکا از روز پنجشنبه هفته گذشته تا دیروز به صورت فشرده درباره برجام رایزنی کردند. 

اختلاف بر سر نتیجه مذاکرات هسته ای 

با اینکه برخی از مهره های اصلی برجام نسبت به توافق هسته ای خوشبین بودند اما اختلاف بر سر نتیجه مذاکرات هسته ای بازار دلار را سردرگم کرد. روز گذشته دیپلمات های اتحادیه اروپا  در حالی از بدست آمدن متن نهایی توافق هسته ای خبر دادند که ایران با رد این موضوع گفت این متن همچنان نیاز به بررسی ایران دارد.

احتیاط در بازار دلار 

 سیگنال های ضد و نقیض برجامی موجب شده که معامله گران همچنان با احتیاط رفتار کنند.

نرخ دلار در معاملات پشت خطی

نرخ دلار در معاملات پشت خطی بالا رفت. با این حال عده ای از بازیگران ارزی با برجسته  کردن اخبار مثبت به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار امروز هستند . 

سیگنال های جدید برجامی به قیمت دلار 

نماینده روسیه در مذاکرات شب گذشته در توئیتی نوشت: انریکه مورا متن نهایی پیش‌نویس «تصمیم برای احیای برجام» را در اختیار اعضا برجام قرار داده است.حالا مذاکره‌کنندگان در گفتگوهای هسته‌ای باید تصمیم بگیرند این متن برایشان پذیرفتنی هست یا نه. اگرمخالفتی نبود، توافق هسته‌ای احیا می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد: آمریکا آمادگی دارد تا بر اساس اتحادیه اروپا به سرعت به توافق برسد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم درباره مذاکرات برجام گفت: آنچه قابل مذاکره‌ است مورد مذاکره قرار گرفته و اکنون یک متن نهایی به دست آمده است. اگر پاسخ‌ها مثبت باشد می‌توانیم این توافق را امضا کنیم.

منبع:
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 10:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین