خبر

ابهام و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه، گفت: نرخ ارز، قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ بهره بین بانکی و نرخ جهانی نفت به عنوان متغیر‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه ایران، ریسک سرمایه گذاری در این بازار را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ اشکان چهره‌نگار، گزارش‌های فصلی شرکت‌ها را از متغیر‌های تاثیرگذار بر بازارسرمایه ایران برشمرد و افزود: باتوجه به قیمت‌های جهانی و نرخ دلار می‌توان در اکثر صنایع، انتظار گزارش‌های خوبی را داشته باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه، نرخ ارز را یکی دیگر از متغیر‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه خواند و گفت: قیمت‌های جهانی از ریسک‌های بزرگ بازار سرمایه در کوتاه مدت است، روند سودآوری تعداد زیادی از شرکت‌های بازارسرمایه وابسته به قیمت‌های جهانی بوده و این نرخ عاملی تاثیرگذار بر بازارسرمایه است.
وی به موضوع افزایش نرخ بهره بین بانکی در ایران در چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ بهره در ایران نیز یکی از ریسک‌های بازار سرمایه است. در هفته‌های اخیر شاهد افزایش نرخ بهره بین بانکی بوده ایم که خود نشانه‌ای برای افزایش نرخ بهره بانکی است و افزایش احتمالی این متغیر می‌تواند تاثیر‌های منفی بر بازار سرمایه داشته باشد.
چهره نگار افزود: یکی دیگر از متغیر‌های تاثیر گذار بر بازارسرمایه نرخ جهانی نفت است، روند آتی نرخ نفت می‌تواند تاثیر‌های قابل توجهی بر بازارسرمایه داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به متغییر‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه ایران، اکنون فضای حاکم بر این بازار فضایی پر از ابهام است و این فضا نتیجه‌ای جز سردرگمی برای فعالان بازارسرمایه نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: در حال حاضر و تا از بین رفتن ابهامات، ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه زیاد است.

منبع:
جمعه 14 مرداد 1401 ساعت 11:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین