خبر

طلا: ما را سر سوزنی کشش بس باشد!

طلا: ما را سر سوزنی کشش بس باشد!

پیرو ادامه حرکت صعودی روز قبل طلا، XAU/USD امروز به بالاترین سطح روزانه به منطقه 1775 دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا بر اساس حرکت اندک روز قبل افزایش می‌یابد و برای دومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه مقداری کشش به دست می‌آورد. صعود مداوم در طول روز در اوایل جلسه اروپا ادامه می‌یابد و XAU/USD را به بالاترین سطح روزانه جدید، در حدود منطقه 1774-1775 دلار می‌رساند.

نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصاد جهانی، همراه با تشدید تنش‌های آمریکا و چین ناشی از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، همچنان به عنوان بادگیر طلا عمل می‌کند. جدای از این، ظهور مقداری فروش در اطراف دلار آمریکا حمایت بیشتری از کالای دلاری ارائه می‌دهد. علیرغم اظهارنظرهای تندروانه‌تر اعضای FOMC، دلار آمریکا در تلاش است تا از جهش خوب این هفته از پایین‌ترین سطح خود از 5 ژوئیه در بحبوحه عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، سرمایه‌گذاری کند.

با این حال، چشم‌انداز تشدید سیاست بیشتر توسط فدرال رزرو می‌تواند گاوها را از شرط‌بندی تهاجمی در مورد طلای بدون بازده باز دارد. در واقع، چندین مقام فدرال رزرو اشاره کردند که این هفته نرخ‌های بهره بیشتری در کوتاه‌مدت در راه است. این، همراه با بهبود اخیر در بازارهای جهانی سهام، می‌تواند بیشتر به محدودکردن سود برای XAU/USD کمک کند. سرمایه‌گذاران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از انتشار جزئیات استخدام ماهانه ایالات متحده که از نزدیک مشاهده می‌شود، در حاشیه حرکت کنند.

گزارش معروف NFP قرار است روز جمعه منتشر شود و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت. این به نوبه‌ی خود به عنوان یک کاتالیزور تازه عمل می‌کند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا مسیر کوتاه‌مدت طلا را تعیین کنند. در همین حال، معامله‌گران در روز پنج‌شنبه از تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس سرنخ می‌گیرند. بعداً در اوایل جلسه آمریکای شمالی، داده‌های معمول ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده می‌تواند فرصت‌های معاملاتی در حدود XAU/USD ایجاد کند.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت 12:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین