خبر

فشار بر مس 4 روزه شد

فشار بر مس 4 روزه شد

به دلیل احساس کسادی در بازار و نیز تقاضای کم برای مس، این فلز صنعتی امروز برای چهارمین روز متوالی تحت فشار باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت مس برای چهارمین روز متوالی تحت فشار باقی می‌ماند که نگاه‌ها را به نشست روز پنج‌شنبه اروپا هدایت می‌کند. آخرین ضعف این فلز را می‌توان با احساس کسادی در بازار و همچنین ترس از تقاضای کمتر برای فلز صنعتی در آینده مرتبط دانست.

با این حال، قیمت یک قرارداد سه ماهه مس در بورس فلزات لندن (LME) پایین‌تر از 7700 دلار باقی می‌ماند در حالی که پرمعامله‌ترین قرارداد مس سپتامبر در بورس آتی شانگهای (SFE) با 1.2 درصد کاهش به 59،310 یوان (8781.20 دلار) یک تن در زمان انتشار رسید.


شایان ذکر است که قیمت در روز دوشنبه به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسید و از 3.5957 دلار به ازای فعال‌ترین قرارداد COMEX Copper برگشت. کاهش قیمت‌ها می‌تواند به موج ریسک‌گریزی بازار در بحبوحه‌ی کشمکش‌های آمریکا و چین بر سر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، و همچنین ترس از رکود اقتصادی با توجه به بیشترین عجله بانک‌های مرکزی برای افزایش نرخ‌ها مرتبط باشد.

لازم به ذکر است که نگرانی از عرضه بیشتر به دلیل راه‌اندازی مجدد تاسیسات عمده تولید مس در چین و شیلی نیز بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. برعکس، رویترز به تقاضای بالاتر مس از چین اشاره کرد و گفت: «در چین، State Grid قصد دارد بیش از 150 میلیارد یوان (22 میلیارد دلار) در نیمه دوم سال 2022 در خطوط انتقال برق فوق‌العاده ولتاژ سرمایه‌گذاری کند. انتظار می‌رود تقاضا برای مواد خام از جمله آلومینیوم را افزایش دهد.

در جاهای دیگر، به نظر می‌رسد که اقدامات چین در تنگه تایوان بر احساسات بازار و قیمت مس تأثیر می‌گذارد. اخیراً، وزارت خارجه تایوان از طریق رویترز از تماس تلفنی خبر داد و گفت که چین در تلاش است تا وضعیت موجود در تنگه تایوان را تغییر دهد. با این حال، اخبار بلومبرگ حاکی از آن است که مخالفت اعضای حزب دموکرات ایالات متحده با روابط ایالات متحده و تایوان به نظر می‌رسد ترس آمریکایی‌های چینی-آمریکایی را به دلیل سفر پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رام کند.

در ادامه، تراز تجاری کالا و خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن، که پیش بینی می‌شد 80.1- میلیارد دلار در مقابل 85.5- میلیارد دلار پیش از آن، و همچنین مطالبات اولیه هفتگی بیکاری، که انتظار می‌رود 259 هزار در مقابل 256 هزار دلار قبلی باشد، تقویم را تزئین خواهند کرد. همچنین توجه به تنش چین و آمریکا بر سر تایوان برای مسیرهای روشن قبل از NFP ایالات متحده در روز جمعه مهم است.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت 11:38
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین