خبر

حال طلا و فلزات گرانبها خوب است

حال طلا و فلزات گرانبها خوب است

قیمت طلا و اکثر فلزات گرانبها امروز پیرو توقف رشد دلار آمریکا با افزایش مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز پنج‌شنبه افزایش یافت و بیشتر فلزات گرانبها پس از توقف رشد دلار آمریکا افزایش اندکی را نشان دادند.

در 2056 PM ET (0057 GMT)، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1767.41 دلار معامله شد. معاملات آتی طلا بهتر شد و با 0.4 درصد افزایش به 1783.60 دلار در هر اونس رسید.

معاملات آتی پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نقره پس از افت 1 درصدی در دو روز گذشته، 0.6 درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت فلزات گرانبها در حالی رخ داد که دلار آمریکا پس از افزایش دو روزه کاهش یافت. پس از اظهارات تندروانه دو عضو فدرال رزرو که انتظارات افزایش شدیدتر نرخ بهره را در سال جاری افزایش داد، شاخص دلار در دو روز گذشته تقریباً 1 درصد افزایش یافت.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو و چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، هر دو نشان دادند که‌تورم هنوز در کشور کاهش نیافته است و فدرال رزرو احتمالاً برای مبارزه با افزایش قیمت‌ها، نرخ‌ها را حتی بیشتر افزایش می‌دهد.

تشدید بالقوه تنش‌های ایالات متحده و چین نیز باعث ایجاد پناهگاه امن برای دلار شده است.

شاخص دلار آمریکا در معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه 0.1 درصد کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا نیز در محدوده مشابهی کاهش یافت.

در حالی که به نظر می‌رسد طلا در دو هفته گذشته تا حدودی افزایش یافته است، چشم‌انداز فلز زرد به دلیل چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در سال جاری ضعیف شده است. همچنین انتظار می‌رود که بیشتر فلزات گرانبها دیگر با کاهش قیمت‌ها مواجه شوند، زیرا فدرال رزرو همچنان به سیاست‌های پولی سفت‌تر خود ادامه می‌دهد.

در فلزات صنعتی، معاملات آتی مس با 0.2 درصد کاهش به 3.4710 دلار در هر پوند رسید. معاملات آتی روی 0.8 درصد کاهش یافت، در حالی که معاملات آتی نیکل اندکی افزایش یافت.

قیمت مس در این هفته به دنبال انبوهی از PMI های ضعیف تولیدی از سراسر جهان به شدت کاهش یافت. انتظار می‌رود این روند تضعیف داده‌های کارخانه‌ها در ماه‌های آینده بر فلزات صنعتی تاثیر بگذارد.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت 09:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین