خبر

آنچه که فلزات گرانبها را برجسته‌تر می‌کند

آنچه که فلزات گرانبها را برجسته‌تر می‌کند

در حالی که تورم و ریسک رکود در کانون توجه قرار دارد و ادامه‌ی افزایش نرخ بهره انتظار می‌رود، زمینه‌ی سودآوری برای فلزات گرانبها فراهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، با شروع هفته‌ای دیگر، افزایش عمده دیگر نرخ بهره بانک مرکزی آغاز شد. این یکی از سودآورترین و قابل پیش‌بینی‌ترین فرصت‌های درآمدزایی در فضای مالی فعلی است که در حال حاضر در آن قرار داریم!

خبر خوب این است که این روند همچنان باقی می‌ماند و قرار است در نیمه دوم سال 2022 ادامه یابد، زیرا تورم فزاینده سریع، افزایش نرخ‌ها و ریسک رکود در کانون توجه قرار دارند.


با نگاهی به آینده این هفته، توجه معامله‌گران اکنون به جلسه سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس که برای پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده، معطوف شده است.

به‌عنوان یکی از «4 بانک مرکزی بزرگ» که از نزدیک رصد می‌شود، پیش‌بینی این است که این رویداد یک محرک و تکان‌دهنده‌ی بزرگ بازار باشد – به خصوص که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا با آزاد‌کردن اولین افزایش نرخ بهره «فوق‌اندازه» خود از سال 1995، راه فدرال رزرو را دنبال کند. 

انتظارات در حال افزایش است و بانک مرکزی انگلیس با افزایش 50 واحدی نرخ بهره به 1.75 درصد، بزرگترین افزایش نرخ بهره خود را در 27 سال گذشته انجام دهد - در حالی که ناامیدانه برای مبارزه با تورم بی‌سابقه‌ای که به 40 واحد -- بالاترین سطح سالانه 9.4 درصد در ژوئن- افزایش یافته است، دست و پنجه نرم می‌کند. .

این بسیار بالاتر از هدف تورم ۲ درصدی دولت بریتانیا است و این نگرانی وجود دارد که تورم تا اکتبر از ۱۲ درصد فراتر رود زیرا قیمت‌های مواد غذایی، سوخت، مسکن، پوشاک و انرژی همچنان با سرعت بی‌سابقه افزایش می‌یابد و بحران هزینه‌های زندگی تاریخی این کشور را عمیق‌تر می‌کند. 

بانک مرکزی بریتانیا همچنین نگران عقب‌ماندن از همتایان خود، به ویژه فدرال رزرو ایالات متحده است، که در 60 روز گذشته نرخ‌های بهره را در مجموع 200 واحد افزایش داده است - با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که یک افزایش «فوق‌العاده بزرگ» دیگر را نشان داد. افزایشی که می‌تواند در کارت‌های سپتامبر باشد.

در مقابل، بانک مرکزی اروپا یکی از کندترین واکنش‌ها بوده است و تا ماه گذشته منتظر افزایش نرخ بهره بود اما با افزایش نیم واحدی بیشتر از حد انتظار.

نمی‌توان انکار کرد که یک رشته افزایش شدید نرخ توسط فدرال رزرو اکنون بر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان فشار آورده است تا برای مقابله با تورم فزاینده و دلار قوی از این روند پیروی کنند.

همانطور که معامله‌گران به خوبی می‌دانند، هر افزایش عمده نرخ بهره بانک مرکزی، اقتصاد جهانی را یک قدم به رکود نزدیک‌تر می‌کند. این شانس‌ها بار دیگر در ماه گذشته با هشدار اقتصاددانان مبنی بر اینکه «سیاست‌گذاران پولی بانک مرکزی بزرگترین خطر رکود اقتصادی از سال جاری را تشکیل می دهند» تشدید شد. در حالی که تعداد فزاینده‌ای از اقتصاددانان استدلال می‌کنند که رکود در حال حاضر فرا رسیده است.

اگر تاریخ چیزی به ما آموخته است، پس تنها چیزی که به یقین می‌دانیم این است که هر دو سناریو، خواه تورم مداوم یا رکود، در نهایت یک پس‌زمینه بسیار سودآور برای قیمت فلزات گرانبها ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، بازار معامله‌گران مملو از فرصت‌های بی‌پایان برای سرمایه‌گذاری بر نوسانات کلان‌محور کوتاه‌مدت است – و در حال حاضر استراتژی بهینه، همین است!

معامله‌گران طلا

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 16:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین