خبر

مرحله بعدی حرکت طلا چیست؟

مرحله بعدی حرکت طلا چیست؟

در حالی که طلا کاهش شدید اصلاحی روز قبل را متوقف کرد، در حال حاضر در منطقه 1766 دلاری درست زیر بالاترین قیمت روزانه معامله می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز چهارشنبه در نزدیکی منطقه 1755 دلاری خریدهای نزولی را به خود جلب کرد و کاهش شدید اصلاحی روز قبل را از بالاترین سطح چهار هفته اخیر متوقف کرد. XAU/USD لحن پیشنهادی خود را تا نیمه اول جلسه اروپا حفظ می‌کند و در حال حاضر در منطقه 1766 دلاری، درست زیر بالاترین قیمت روزانه معامله می‌شود.

تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، عامل اصلی حمایت از طلای امن است. چین سفر بالاترین سطح ایالات متحده به تایوان در 25 سال گذشته را محکوم کرد و با انبوهی از مانورهای نظامی پاسخ داد و از تعلیق چندین واردات محصولات کشاورزی از تایوان خبر داد.

افزایش روزانه بیشتر با ظهور مقداری از فروش دلار آمریکا حمایت می‌شود که به نفع کالاهای دلاری است. عملکرد متفاوت در اطراف بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نمی‌تواند به دلار کمک کند تا از جهش یک شبه از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای خود سرمایه‌گذاری کند، اگرچه شرط‌بندی برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو به محدودکردن ضرر کمک می‌کند.

در واقع، سخنان چند تن از مقامات فدرال رزرو روز سه‌شنبه تندخو به نظر می‌رسید و اشاره می‌کنند که افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده نزدیک خواهد بود. بازارها به سرعت واکنش نشان دادند و به بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده کمک کردند تا به سرعت از پایین‌ترین سطح از آوریل بهبود یابد. این امر گاوها را از شرط‌بندی تهاجمی در اطراف طلای بدون بازده باز می‌دارد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی ندارند و ترجیح می‌دهند قبل از موقعیت‌یابی برای از سرگیری بهبود اخیر از منطقه 1680 دلاری یا پایین‌ترین سطح 15 ماهه در جولای، منتظر یک کاتالیزور جدید باشند. از این رو، تمرکز بازار با سماجت بر انتشار گزارش مشاغل ماهانه ایالات متحده چسبیده است.

این داده‌ها نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار خواهد داشت و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار طلا کمک می‌کند. در همین حال، معامله‌گران در روز چهارشنبه ممکن است از انتشار PMI خدمات ISM ایالات متحده سرنخ بگیرند. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، می‌تواند تقاضای دلار را افزایش دهد و محرکی ایجاد کند.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 15:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین