خبر

گاوها اعتماد خود را به بیت‌کوین از دست داده‌اند

گاوها اعتماد خود را به بیت‌کوین از دست داده‌اند

همبستگی بالای میان بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام و ریسک رکود اقتصادی، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بیت کوین را محدود می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) از اواسط ماه جولای روند صعودی به خود گرفته است؛ با وجود این، کانال صعودی کنونی بیت کوین هم‌چنان حمایت 21100 دلار را حفظ کرده است. این الگو به مدت 45 روز است که پابرجا بوده و به طور بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را تا اواخر آگوست به 26000 دلار برساند. 

نمودار قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های مربوط به بازارهای مشتقه‌ی بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران هنوز به روند صعودی بیت کوین اعتماد ندارند و هم‌چنان آماده‌ی کاهش قیمت‌ها هستند، ولی پیشرفت‌های اخیر در چشم‌انداز اقتصاد جهانی ممکن است خرس‌ها را غافلگیر کند.

همبستگی بازار ارزهای دیجیتال با دارایی‌های سنتی را می‌توان عامل اصلی بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران دانست؛ به‌ویژه وقتی ریسک‌ رکود اقتصادی و تنش بین ایالات متحده و چین را در خصوص سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان مد نظر قرار دهیم.

افزایش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده به منظور مهار تورم نیز اعتماد نصف و نیمه‌ی سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پریسک نظیر ارزهای دیجیتال را کم‌تر کرده و روند بهبود قیمت‌ها در بازار کریپتو را با چالش رو‌به‌رو کرده است. سرمایه‌گذاران روی حرف فدرال رزرو مبنی بر «فرود نرم» حساب کرده‌اند - فرود نرم به این معنی است که بانک مرکزی بدون افزایش بیکاری یا ایجاد رکود اقتصادی می‌تواند به تدریج سیاست‌های سختگیرانه‌ی پولی خود را کاهش دهد.

معیار همبستگی بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند از منفی 1 تا مثبت 1 تغییر کند؛ منفی 1 به این معنی است که این بازارها در دو جهت مخالف حرکت می‌کنند، و مثبت 1 نیز نشان‌دهنده‌ی حرکت هم‌سوی دو بازار است. تفاوت یا عدم ارتباط بین دو بازار نیز با 0 نشان داده می‌شود.

نمودار هم‌بستگی بیت کوین و اس‌اندپس 500

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده، همبستگی 40 روزه S&P 500 و بیت کوین در حال حاضر روی عدد 0.72 است؛ رابطه‌ی میان این دو بازار در طول چهار ماه گذشته به همین شکل بوده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 15:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین