خبر

هک کیف‌پول‌های سولانا و سرقت میلیون‌ها دلار

هک کیف‌پول‌های سولانا و سرقت میلیون‌ها دلار

بر اساس گزارش‌ها، سواستفاده‌‌ی گسترده در کیف‌های پول مبتنی بر سولانا در حال انجام است و از کاربران خواسته شده تا وجوه خود را به کیف‌های پول سرد منتقل کنند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، عملیات هک گسترده‌ای علیه کیف‌های پول گرم مبتنی بر سولانا در حال انجام است و تاکنون بیش از 8 میلیون دلار از دارایی‌های کاربران بر اثر این عملیات به سرقت رفته است.

در زمان نگارش این خبر، سولانا (SOL) به ترند توییتر تبدیل شده است، و کاربران بی‌شماری در مورد هک سولانا گزارش می‌دهند. برخی از آن‌ها نیز اعلام کرده‌اند که بر اثر این اتفاق، سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند؛ آن‌ها به دارندگان کیف‌پول‌های گرم مبتنی بر سولانا مانند فانتوم و اسلوپ هشدار می‌دهند، سرمایه‌ی خود را از کیف‌های پول گرم به کیف‌های پول سرد منتقل کنند.

یکی از محققان بلاک چین با نام مستعار PeckShield در توییتر در 2 آگوست گفت که این هک گسترده احتمالا به دلیل «بروز مشکل در زنجیره تامین» است؛ هکرها برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربران و ورود به کیف‌های پول ‌آن‌ها، احتمالا از همین مسئله سوء‌استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود خسارات وارده بر اثر این هک تاکنون به حدود 8 میلیون دلار رسیده است.

کیف پول فانتوم

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی کیف‌های پول مبتنی بر سولانا از جمله فانتوم و اسلوپ و هم‌چنین، بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجیک ادن در مورد این اتفاق گزارش داده و اظهار نظر کرده‌اند. به گفته‌ی مسئولان شرکت فانتوم، آن‌ها در حال همکاری با سایر گروه‌ها هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند؛ البته، شرکت فانتوم اعلام کرده‌ است «این مشکل صرفا مربوط به آن‌ها نیست».

مجیک ادن نیز در ساعات اولیه‌ی امروز با بیان این‌که «به نظر می‌رسد یک سوء‌استفاده گسترده در شبکه‌ی سولانا باعث خالی شدن کیف‌های پول در سراسر این اکوسیستم شده است»، گزارش‌ها را در خصوص هک و سرقت سرمایه‌های کاربران تایید کرد و از کاربران خواست هرگونه لینک مشکوک را در کیف‌های پول فانتوم خود لغو مجوز کنند.

شرکت اسلوپ نیز اعلام کرده است که در حال حاضر با سولانا لبز و دیگر پروتکل‌های مبتنی بر سولانا همکاری می‌کند تا بتوانند مشکل را پیدا و آن را برطرف کنند، اگرچه «هنوز هیچ پیشرفت بزرگی حاصل نشده است.»

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 14:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین