خبر

طلا تا 1800، گَهی تند و گَهی خسته

طلا تا 1800، گَهی تند و گَهی خسته

در حالی که پیرو پیامدهای سفر نانسی پلوسی احساسات ریسک در وضعیت بهتری قرار دارد، طلا امروز حرکت صعودی خود را از سر می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در روز چهارشنبه حرکت صعودی خود را از سر می‌گیرد و بخش عمده‌ای از زیان‌های متحمل‌شده در روز سه شنبه را معکوس می‌کند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران پیامدهای سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را ارزیابی می‌کنند، احساس ریسک همچنان در وضعیت بهتری قرار دارد. حتی با وجود تهدید چین به جنگ روانی علیه ایالات متحده و تایوان، بازارها همچنان انعطاف‌پذیر هستند، زیرا تاکنون هیچ نگرانی امنیتی پیرامون پلوسی وجود نداشته است. بازیابی ریسک ناشی از آن، دلار امن را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا بازدهی خزانه‌داری نیز پس از افزایش شدیدی که در روز سه شنبه مشاهده شد، به نقطه قرمز بازگشت. به نظر می‌رسد روایت هفته گذشته در مورد انتظارات کمتر تندروانه فدرال رزرو و افزایش سطح نرخ بهره، با از سرگیری روند نزولی نرخ بهره در ایالات متحده، به بازی بازگشته است. در همین حال، خطرات رکود همچنان ادامه دارد و حمایت بسیار مورد نیاز را از شمش ارائه می‌کند. در برابر این پس زمینه، فلز درخشان همچنان در مسیر رسیدن به مرز 1800 دلار باقی می‌ماند.

خطرات رکود

موضوع بعدی مربوط به قیمت XAU/USD، خدمات ISM ایالات متحده و مولفه Prices Paid برای نکات تازه در مورد مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو است، به ویژه پس از اینکه زیرشاخص قیمت‌های پرداخت‌شده تولیدی ISM در ماه جولای به طور چشمگیری به 60.0 در مقابل 75.0 کاهش یافت. با این حال، باید دید که آیا داده‌های جدید ایالات متحده، خصومت‌های جدید در چرخه انقباض فدرال رزرو را کاهش می‌دهد یا خیر. سه تن از سیاستگذاران فدرال رزرو روز سه شنبه اعلام کردند که روند افزایش نرخ با هدف مهار بالاترین نرخ تورم از دهه 1980 کاهش خواهد یافت، حتی اگر ممکن است بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر منفی بگذارد.

همه نگاه‌ها نیز به دیدار پلوسی با فعالان حقوق بشر در جریان بازدید از این جزیره است که خشم پکن را برانگیخته است. پلوسی با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و گفت: «در عین احترام به سیاست چین واحد، همبستگی ما با تایوان بیش از هر زمان دیگری مهم است.»

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

قیمت طلا به شدت افزایش یافت و تقریباً میانگین متحرک روزانه 50 (DMA) را آزمایش کرد که اکنون در 1792 دلار است.

افزایش مجدد قیمت فلز نیازمند آزمایش مجدد سد 50-DMA است در صورتی که خریداران کنترل بالای منطقه عرضه 1770 دلار را دوباره به دست آورند. مانع صعودی مهم بعدی در بالاترین قیمت روز گذشته یعنی 1788 دلار قرار می‌گیرد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حالی که بالای خط وسط قرار دارد به سمت شمال است و نشان می‌دهد که آخرین صعود ممکن است دارای پایه‌های اضافی باشد.

از سوی دیگر، خرس‌ها باید پذیرشی را به پایین‌تر از 1760 دلار در روز گذشته بیابند تا عقب‌نشینی روز چهارشنبه را به سمت 1750 دلار افزایش دهند.

پایین‌تر، 21-DMA نزولی با قیمت 1733 دلار آخرین خط دفاعی برای گاوهای طلا خواهد بود.

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 13:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین