خبر

کاهش 25 درصدی فروش NFTها در جولای

کاهش 25 درصدی فروش NFTها در جولای

زمستان کریپتو کل بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال را منجمد کرده، و بازار NFT‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بی‌تی‌سی پیرز، بازار NFTها هم‌سو با کل بازار ارزهای دیجیتال، هم‌چنان گرفتار زمستانی سرد و تلخ است. میزان فروش NFT‌ها در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن کاهش یافته است.

طبق داده‌های سایت کریپتواسلم، میزان فروش بازار NFT در ماه جولای به ۶۵۰ میلیون دلار کاهش یافت؛ به این ترتیب، میزان فروش NFTها در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن ۲۵ درصد کاهش یافته است. این دومین ماه متوالی است که میزان فروش NFT‌ها به زیر یک میلیارد دلار رسیده است.

اندی لیان، نویسنده و کارآفرین بلاک چین و عضو موسس استودیوی اینفلاکسو می‌گوید، «بازار فعلی [کریپتو] در حال حاضر هم‌چنان نزولی است […] بنابراین کاهش میزان فروش NFT‌ها در واقع بازتاب رکود کلی در صنعت کریپتو است.‌»

در همین حال، به گفته‌ی یان پتچر، یکی از استراتژیست‌های سایت کریپتواسلم در حوزه‌یNFT‌ها، بازار کریپتو هنوز به کف خود نرسیده است.

وی در این خصوص گفت: «من نمی‌دانم آیا بازار کریپتو امسال به پایین‌ترین سطح خود برسد یا نه […] ولی من معتقدم این بازار نزولی که در آن هستیم می‌تواند برای چندین سال ادامه یابد.»

با این حال، پتچر به تعداد خریداران منحصر به فردی که در حال حاضر در بازار حضور دارند، خوش‌بین است. تعداد خریداران در ماه جولای تنها 7 درصد کاهش یافت و به 532000 نفر رسید ، ولی همین رقم نسبت به جولای سال گذشته رقم بالاتری است. به اعتقاد وی، با این‌که کل میزان فروش در بازار کریپتو کاهش یافته است، تعداد معاملات کنونی چشم‌انداز خوش‌بینانه‌‌ای را برای بازار ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی پتچر، «NFT‌ها در حال حاضر در وضعیت نامساعدی قرار دارند، ولی با توجه به میزان رشد بازار و تعداد تراکنش‌های کنونی، من هنوز فکر می‌کنم بازار NFTها در جایگاه بسیار سالمی قرار دارد.»

NFT

پروژه‌ی «ادغام» اتریوم که قرار است در سپتامبر تکمیل شود، می‌تواند به بازار NFT‌ها رونق بیش‌تری ببخشد؛ زیرا بلاک چین اتریوم که به عنوان بلاک چین مهمی برای NFTها شناخته می‌شود، در هفته‌های آینده از مکانیسم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل می‌شود. هدف این انتقال کاهش میزان انرژی مصرفی در شبکه‌ی اتریوم است؛ گفته می‌شود، پس از تکمیل پروژه‌ی ادغام، میزان انرژی مصرفی اتریوم تا 99 درصد کاهش یابد.

اندی لیان در این خصوص گفت: «من فکر می‌کنم [پروژه‌ی ادغام] باعث ایجاد هیجان دیگری در میان طرفداران اتریوم شود.»

در همین حال، پروژه‌های یوگا لبز به سلطه‌ی خود بر فهرست پرفروش‌‌ترین‌ها ادامه می‌دهند؛ بورد ایپ یات کلاب (BAYC)، میوتنت ایپ یات کلاب (MAYC) و کریپتوپانکس که همگی متعلق به شرکت یوگا لبز هستند، در میان پنج رتبه برتر قرار دارند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 13:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین