خبر

طلا کجای رشد روزانه ایستاده؟

طلا کجای رشد روزانه ایستاده؟

در حالی که خریداران طلا برای سرنخ‌های تازه در مورد حرکت‌های بهبودی تلاش می‌کنند، طلا نتوانست رشد روزانه حدود 1770 دلار را افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) نتوانست رشد روزانه خود را در حدود 1770 دلار در اوایل صبح چهارشنبه در اروپا افزایش دهد. با انجام این کار، خریداران فلز زرد برای سرنخ‌های تازه تلاش می‌کنند تا آخرین حرکت‌های بهبود را در الگوی نموداری در حال گسترش روند گسترش دهند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌های متفاوت در مورد تایوان و عدم اظهارنظر شدید فدرال رزرو، حرکت فوری XAU/USD را محدود می‌کند. همچنین به چالش‌ کشیدن قیمت طلا، چاپ خوش‌بینانه PMI خدمات China Caixin در ماه جولای است که در تضاد با اعداد رسمی فعالیت در داخل و خارج از کشور و همچنین مشکلات رکود گسترده است.

به نقل از بلومبرگ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شد که تایوان را در میان فشارهای چین رها نکند، در حالی که رئیس‌جمهور تایوان آمادگی خود را برای مقابله به مثل در صورت وجود اقدامات نظامی پکن نشان می‌دهد. از سوی دیگر، سنجش خدمات خصوصی از کشور اژدها به 55.5 در مقابل 48 مورد انتظار و 54.5 قبلی افزایش یافت.

در جاهای دیگر، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، نگرانی‌های مربوط به رکود ایالات متحده را کاهش دادند و در عین حال از صحبت‌ها درباره افزایش 50 واحدی (bps) نرخ بهره در سپتامبر حمایت کردند. با این حال، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که او به دنبال داده‌های دریافتی است تا تصمیم بگیرد که آیا آنها می‌توانند افزایش نرخ بهره را کاهش، یا با سرعت فعلی ادامه دهند.

تورم و طلا

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures روزانه 0.25% افزایش یافت در حالی که بازدهی خزانه 10 ساله ایالات متحده 1.5 واحد پایه (bps) کاهش یافت و حداکثر به 2.726% رسید.

با توجه به بلاتکلیفی بازار، معامله‌گران طلا باید منتظر سفارشات کارخانه ایالات متحده برای ماه ژوئن و خدمات ISM PMI برای ماه جولای باشند. همچنین برای سرفصل‌های پیرامون چین، تایوان و فدرال رزرو مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال

قیمت طلا رشد روزانه را در یک روند یک هفته‌ای مگافون کاهش می‌دهد که شکل‌گیری نمودار فنی را در پخش ساعتی افزایش می‌دهد.

با این حال، آخرین عقب نشینی XAU/USD از 50-HMA، در 1770 دلار تا زمان انتشار، فاقد پشتیبانی مکدی MACD است، که به نوبه‌ی خود به پیشرفت بیشتر قیمت به سمت بالاترین قیمت روز گذشته نزدیک به 1788 دلار اشاره دارد.

با این حال، خط بالایی الگوی مگافون فوق، نزدیک به 1790 دلار، می‌تواند روند صعودی بیشتر شمش را به چالش بکشد.

در همین حال، حرکت‌های عقب نشینی ممکن است هدف اولیه خط حمایت تشکیلات اعلام‌شده، نزدیک به 1755 دلار باشد، قبل از اینکه فروشندگان طلا را به سمت اصلاح فیبوناچی 50 درصدی 27 جولای تا 02 آگوست، نزدیک به 1749 دلار هدایت کند.

همچنین به عنوان فیلتر نزولی، سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% در حدود 1740 دلار است.

به طور کلی، قیمت طلا بالاتر می‌رود و ممکن است شاهد نوسانات بیشتر در داخل مگافون باشد.

طلا: نمودار ساعتی

نمودار ساعتی طلا

نویسنده: معصومه دانش
چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت 12:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین